„Persoana responsabilă de acest incident a fost concediată de pe poziția ocupată și acordăm sprijin agențiilor de aplicare a legii în urmărirea penală a acesteia”, au declarat cei de la Amazon. Se pare însă că numai adresele email au fost distribuite de angajat, nu și alte informații despre clienți. Compania a început deja să trimită email-uri clienților afectați de acest incident.
Un vânzător terț este un comerciant care vinde pe site-ul Amazon, deși compania a refuzat să furnizeze informații suplimentare despre acest vânzător. A anunțat însă că vânzătorul a fost blocat pe Amazon. Gigantul online a refuzat, de asemenea, să furnizeze informații suplimentare despre angajat, despre momentul în care a descoperit problema sau despre numărul de persoane afectate. Păstrarea datelor despre clienți este o parte esențială a activității companiei Amazon, din moment ce aceasta deține informații personale, inclusiv numere de carduri de credit și de debit, pentru mai mult de 300 de milioane de conturi din întreaga lume.
Concedierea vine la câteva săptămâni după ce The Wall Street Journal a raportat că Amazon investighează presupuse scurgeri de date în companie, inclusiv angajați care se pare că ar fi vândut adresele de e-mail ale clienților. Articolul a indicat ca practica a fost mai răspândită în China. Cei de la amazon anunță că, dacă clienții primesc email-uri nesolicitate de la un vânzător, ei pot redirecționa email-ul către report-abuse@amazon.com.
SURSA: smartnews.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!