Aurasma este o platformă de realitate augmentată, care îți permite să vezi și să interacționezi cu lumea într-un mod special. Prin acest concept, fiecare imagine, obiect și chiar loc poate avea o aură proprie. Aceasta poate fi la fel de bine un videoclip și un link către o pagină web sau chiar o animație 3D. Utilitățile acestui concept, cel al realității augmentate, sunt limitate doar de imaginația utilizatorilor.
Aurasma poate fi aplicat în campanii de vânzări, promovare, muzee și chiar în sălile de clasă. Utilizatorii pot folosi tabletele sau telefoanele mobile pentru a-și crea propria lor aură sau pentru a explora realitatea augmentată creată de ceilalți useri. Primul pas este descărcarea aplicației de pe platformă și, pe lângă partea de observare a lumii înconjurătoare, aceasta oferă posibilitatea creării propriului model de realitate.
Conceptul, cu o popularitate în creștere rapidă, a fost folosit în diferite campanii de către companii, producători din industria alimentară, pentru promovarea albumelor unor monștri sacri ai scenei rock sau chiar lanțuri de supermarket. În 2012, cei de la Rolling Stones, spre exemplu, au fost avut parte de o promovare augmentată a albumului lor care marca 50 de ani de activitate, GRRR!. Cei de la Nimbletank și Universal Music Group au marcat peste 3000 de repere iconice cu conținut AR punând la punct astfel o campanie globală în care realitatea augmentată a fost piatra de boltă. Cei de la Aurasma, în colaborare cu Tesco, au creat chiar și o carte 3D pentru producătorul de ustensile de bucătărie Pirex. Folosind realitatea augmentată, clienții Tesco puteau avea acces la o carte de bucate după scanarea broșurilor cu care veneau însoțite produsele Pyrex.
Cei de la e-Bay au folosit și ei realitatea augmentată pentru a crea o campanie de realitate augmentată cu de postere care au apărut în 800 de locații din Londra, promovând o nouă colecție de modă. Anunțurile au fost difuzate și în unele dintre cele mai bine vândute reviste de modă din Marea Britanie, precum și în ziarele Metro și Evening Standard. Realitatea augmentată este una dintre noile tehnologii cum ar fi imprimanta 3D, calculatorul cuantic, holograma sau inteligența artificială. Toate acestea au parte de o popularitate în creștere iar dezvoltarea lor va continua cu pași repezi. Gadgeturile capabile de augmentarea realității vor aduce schimbări în viața de zi cu zi a utilizatorilor cu implicaţii în comunicarea între persoane, perceperea realității sau chiar extinderea acesteia.
Citiți principiile noastre de moderare aici!