Acton a părăsit WhatsApp în 2017, iar CEO Jan Koum a preluat conducerea în luna august. Plecarea lui Acton l-a costat 850 milioane de dolari, potrivit Forbes. Principala divergență cu Facebook se pare că a plecat de la monetizarea aplicației de mesagerie, ce are 1,5 miliarde de utilizatori. Koum și Acton s-au opus la adoptarea planului de publicitate bine orientat al Facebook, ce folosește datele personale ale utilizatorilor pentru a permite comercianților să afișeze anumite reclame utilizatorilor rețelei sociale.
Neînțelegerile au dus la tensiuni între CEO Facebook, Mark Zuckerberg, și COO Sheryl Sandberg.
„Am vândut intimitatea utilizatorilor mei pentru un beneficiu mai mare”, a declarat Acton pentru Forbes. „Am făcut o alegere și un compromis, iar eu trăiesc cu asta în fiecare zi”.
Facebook a fost anchetată intens de la scandalul Cambridge Analytica din luna martie, când s-a dezvăluit că datele a 87 milioane de utilizatori au fost folosite de o firmă de consultanță digitală din SUA. La acea vreme, Acton a postat pe Twitter „Este timpul. #deletefacebook”. Comentariile lui Acton vin într-o perioadă în care Facebook se confruntă cu plecarea co-fondatorilor Instagram, Kevin Systrom și Mike Krieger. Plecările lor au fost, se pare, cauzate de confruntări cu Zuckerberg, despre care se spune că ar fi înăsprit conducerea asupra Instagram în ultimele luni. David Marcus, șeful diviziei blockchain a Facebook a răspuns afirmațiilor lui Acton într-o postare pe rețeaua socială. „Mi se pare că atacarea oamenilor și a companiei care te-au făcut miliardar este de joasă clasă”, a scris el. „Este, de fapt, un nou standard de joasă clasă”, mai susține David Marcus.
SURSA: smartnews.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!