Cele două amenzi sunt printre cele mai mari aplicate vreodată companiei Facebook.
Potrivit The Guardian, responsabilii italieni au descoperit că Facebook încalcă articolele 21, 22, 24 și 25 ale Codului Consumului valabil în Italia, astfel:
- în timpul procesului de creare a unui cont, Facebook nu le precizează clar viitorilor utilizatori în ce măsură vor fi folosite datele lor în scopuri comerciale, inducându-i în eroare
- punând accentul numai pe latura gratuită a serviciilor pe care le oferă, fără să le spună utilizatorilor despre costurile ascunse ale aplicației
- transmițând datele utilizatorilor unor terți, în scopuri comerciale
Compania a fost aspru criticată pentru aceste fapte. În plus, autoritățile italiene au somat Facebook să publice o scrisoare în care să le ceară scuze utilizatorilor săi.
Un purtător de cuvânt al Facebook, citat de The Guardian, a spus: ”analizăm decizia autorităților și sperăm să colaborăm pentru rezolvarea acestor probleme. În acest an am făcut termenii și condițiile de utilizare mai transparente, pentru a-i ajuta pe oameni să înțeleagă cum folosim datele și cum funcționează afacerea noastră.”
Nu este pentru prima dată când autoritățile din Italia amendează Facebook. În 2017, compania a fost amendată cu 3 milioane de euro pentru că i-a forțat pe utilizatorii WhatsApp să împărtășească datele cu aplicația Facebook principală.
Citiți principiile noastre de moderare aici!