Conform acordului, Facebook a acceptat să obțină permisiunea utilizatorilor înainte de a-și partaja datele cu părți terțe. În plus, compania este obligată să efectueze audituri terțe părți la fiecare doi ani, timp de 20 de ani, pentru a se asigura că programul este eficient. Autoritatea de supraveghere a consumatorilor a început să investigheze Facebook după dezvăluirile apărute anul trecut, conform cărora Cambridge Analytica din Marea Britanie a adunat datele a 87 de milioane de utilizatori fără permisiunea lor. Gigantul social media și agenția pentru protecția consumatorilor au fost în discuții de luni bune pentru a soluționa ancheta.
Facebook a declarat luna trecută că a alocat 3 miliarde de dolari pentru a acoperi eventualele cheltuieli pentru o eventuală amendă legată de investigația în curs. Amenda, încă neanunțată, a FTC, despre care Facebook a spus că ar putea fi de 5 miliarde dolari, ar fi cea mai mare amendă primită de o companie americană de tehnologie.
Decizia precedentă a FTC împotriva unei companii de tehnologie pentru încălcarea unui acord de confidențialitate a fost împotriva Google în 2012, pentru suma de 22,5 milioane de dolari. Un anunț de decontare ar putea fi la o lună distanță, a declarat o sursă pentru Reuters.
SURSA: cnet.com
Citiți principiile noastre de moderare aici!