Spre exemplu, unui utilizator Facebook care a dorit să renunțe la opțiunea de recunoaștere facială, i se afișează următorul mesaj: „Dacă păstrați funcția de recunoaștere facială dezactivată, nu vom putea folosi această tehnologie dacă un străin utilizează fotografia pentru a pretinde că este dumneavoastră”. Această încadrare și formulare, susține raportul, îi determină pe utilizatori să ia o decizie, făcându-i să simtă că alternativa este „discutabilă din punct de vedere etic sau riscantă”.
Raportul susține că Facebook, Google și Windows 10 folosesc „formulări înșelătoare” și prezintă opțiuni „take-it-or-leave-it” și folosesc arhitecturi în care alegerea opțiunii mai bune necesită un efort mai mare din partea utilizatorilor”.
Raportul susține că această împingere a utilizatorilor către „cele mai puțin prietenoase opțiuni de confidențialitate” nu este etică și ridică întrebarea dacă consimțământul dat în aceste circumstanțe este de fapt explicit, informat și acordat în mod liber. Opt grupuri pentru consumatori solicită acum Comisiei Federale a Comerțului să „investigheze tacticile înșelătoare și manipulative ale Google și Facebook privind direcționarea utilizatorilor spre setări implicite, invazive de confidențialitate”.
SURSA: smartnews.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!