Potrivit BBC Business, o parte din aceste fonduri va ajunge la organizații nonprofit precum Pulitzer Center și Report for America. De asemenea, se vor face investiții pentru a încerca transformarea persoanelor care citesc știri online în abonați care să plătească pentru serviciile respective.
Campbell Brown, vice-președintele departamentului de parteneriate media al Facebook, a declarat pentru BBC Business că ”nu vrem ca editorii să depindă de noi, ci vrem să îi sprijinim”. Atenția, spune acesta, se va îndrepta spre susținerea ”ecosistemului” știrilor locale.
Ziarele și site-urile care prezintă știri locale au fost cele mai afectate de revoluția digitală, Facebook încasând o parte dintre veniturile care li s-ar fi cuvenit acestora (prin intermediul reclamelor și a audiențelor foarte mari).
În 2018, Google a anunțat o investiție similară, tot de 300 de milioane de dolari, în sectorul jurnalismului.
Presa scrisă s-a confruntat cu probleme și scăderi ale vânzărilor înainte de ascensiunea rețelelor de socializare, însă ritmul s-a accelerat în ultimii ani. În plus, unele companii de media online, mai ales cele aflate la început, sunt nemulțumite de strategia Facebook de a le trimite inițial foarte mulți utilizatori interesați, ca mai apoi să diminueze drastic numărul acestora.
Investiția Facebook vine într-o perioadă în care compania este atacată pe mai multe fronturi – cel al securității datelor personale, al veridicității informațiilor prezentate etc. Proiectul a început în urmă cu doi ani, însă acum compania și-a luat angajamentul de a face investiții majore în sectorul știrilor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!