1. Ce înseamnă concret Frontier Smart Technologies Timișoara?
În urmă cu 6 ani compania a decis să se orienteze către piața de Smart Audio, moment în care au fost investigate diferite potențiale locații din Europa. Din cele zece țări evaluate au rămas pe lista scurtă Bulgaria, România și Polonia. Timișoara a fost selectată pentru infrastructura IT bine dezvoltată, dar mai ales pentru predominanța inginerilor cu experiență în aplicații embedded.
Frontier Smart Technologies Timișoara a fost demarat ca un concept „anti-corporatist”, accentuând creativitatea inginerilor și oferind libertate acestora. Funcționam încă din prima zi pe principiul „dacă ești destul de bun, vârsta nu contează”, și drept dovadă, în acest moment, unul dintre primii ingineri angajați, Horea Pop este, la doar 31 de ani, în poziția de General Manager.
Pentru unii, Frontier Smart Technologies înseamnă proiecte inovative și produse care ajung cu siguranță pe rafturile magazinelor, pentru noi FST înseamnă în primul rand oamenii și o abordare generală de tipul „no barriers”.
2. Ce a realizat până acum Frontier Smart Technologies în domeniul echipamentelor pentru aparate radio digitale și internet radio?
Primul proiect realizat exclusiv în Timișoara a fost integrarea în premieră a tehnologiei Spotify Connect într-un smart speaker . Din acel moment, echipa din Timișoara este partener preferat de către compania Spotify cu care lucrăm îndeaproape.
Pe parcursul celor 6 ani am lucrat direct cu parteneri ca: Sony, Panasonic, Pioneer, Harman Kardon, Bose și Marshall, la sisteme audio inteligente dotate cu conectivitate WiFi și BT.
În ultimii doi ani, ne-am concentrat pe integrarea în produsele noastre și ale partenerilor, a celor trei ecosisteme de asistenți vocali: Amazon Alexa, Google Voice și Apple Siri. Suntem partener recomandat de către toți marii jucători din piață, pentru produse din zona audio și IoT care integrează asistenți vocali. Spre exemplu, momentan lucrăm cu cei de la Kohler la dezvoltarea oglinzii Verdera Voice Smart Mirror. Un alt proiect interesant care se derulează momentan în parteneriat cu Lavazza îl reprezintă o serie nouă de aparate de cafea inteligente dotate cu asistent vocal.
3. Care sunt obiectivele pe care le urmăriți? Ce înseamnă extinderea ariei de interes spre smart audio și spre Internet of Things? Cât de importantă este protejarea mediului pentru domeniul dumneavoastră de interes?
Expertiza acumulată în domeniul Smart Audio ne recomandă și pentru piața de servicii software din acest domeniu. Concret asta înseamnă că dezvoltăm o nouă direcție de business, și anume Software Licensing care presupune implementarea pe chip-urile clienților a serviciilor software existente, precum și a unor servicii de nișă cum ar fi Dolby Atmos.
4. Proiectele pe care le realizați și soluțiile pe care le dezvoltați în permanență presupun lucrul cu echipe energice, creative, mereu adaptate la extrem de dinamica și concurențiala piață de profil. Cum reușiți să vă mențineți mereu în top?
Începând cu procesul de recrutare care este predominant informal, și continuând cu interacțiunea zilnică cu colegii, focusul nostru este pe a oferi tuturor o experiență pozitivă. Familiaritatea atmosferei de lucru ne permite să ne exprimăm deschis ideile și să încurajăm creativitatea.
Colegii noștri sunt implicați constant în deciziile privind pachetele motivante pe care le oferim, fie că e vorba despre beneficii sau despre activitățile pe care le facem împreună, încurajăm sugestiile și inițiativele tuturor.
5. Reprezentați o echipă deschisă spre tinerii care își doresc să lucreze în acest domeniu? Cum îi selectați, cum îi motivați și cum îi atrageți spre această direcție pe care mergeți?
Tehnologiile inovative la care lucrăm ne poziționează ca un angajator atractiv. Acestea necesită multa pasiune, astfel că unul dintre criteriile principale de selecție a noilor colegi este pasiunea pentru tehnologie. Avem un proces de recrutare adaptat fiecărui candidat, identificam capabilitățile tehnice, însă menținem o atenție sporită spre compatibilitatea cu echipa și cultura noastră.
(209923)
Citiți principiile noastre de moderare aici!