Conform anunțului inițial din decembrie 2017, Google Play va continua să suporte aplicațiile pe 32 biți pentru moment, însă începând cu 1 august 2019, toate aplicațiile pe 32 biți trebuie să aibă și o versiune pe 64 biți. Google solicită aplicațiilor pe 64 biți să se pregătească pentru dispozitive Android care suportă doar codul pe 64 biți.
Compania a prezentat acum un calendar mai detaliat al tranziției la 64 biți până în august 2021, inclusiv extensiile pentru dezvoltatorii de jocuri care utilizează Unity. Începând cu 1 august 2019, toate aplicațiile noi și actualizările de aplicații ce includ codul nativ trebuie să aibă versiuni pe 64 biți, precum și versiuni pe 32 biți atunci când se publică în Google Play. Această regulă se aplică aplicațiilor scrise în cod C sau C++ sau aplicațiilor cu legături către biblioteci native terțe, spre exemplu. Nu se aplică multor aplicații scrise în Java sau Kotlin.
Dezvoltatorii vor putea să înscrie o actualizare pe 32 biți jocurilor existente până în august 2021 dacă utilizează Unity 5.6 sau o versiune mai veche. Începând cu 1 august 2021, Google Play nu va mai difuza aplicații fără versiuni pe 64 biți pe dispozitivele pe 64 biți. Utilizatorii cu dispozitive pe 64 biți nu vor vedea aplicații pe 32 biți în Google Play, inclusiv jocuri realizate cu Unity 5.6 sau mai vechi. Noile reguli nu se aplică pentru Wear OS sau Android TV, din moment ce dispozitivele pe care acestea rulează nu acceptă codul pe 64 biți. De asemenea, nu se aplică aplicațiilor care nu sunt distribuite pe dispozitive ce rulează pe Android 9 Pie sau ulterior.
SURSA: smartnews.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!