Pentru aceasta, Google a încheiat un parteneriat cu Mastercard. Prin intermediul acestuia, o serie de agenți de publicitate puteau observa dacă anumite reclame online (sponsorizate prin Google Ads) cresc numărul de vânzări ale produselor sau serviciilor oferite, în magazine.
Anul trecut, când Google a lansat serviciul Store Visit Conversion, a spus că a avut acces la aproximativ 70% dintre cardurile de credit și debit ale utilizatorilor.
Deși vizați au fost cumpărătorii din Statele Unite, conform agenției de presă Bloomberg, cei aproape două miliarde de utilizatori Mastercard din întreaga lume nu au fost informați despre acest aranjament.
Potrivit unei purtătoare de cuvânt a companiei, deși a refuzat să discute pe această temă, a precizat că Google pune accentul pe protejarea datelor confidențiale, adăugând că ei nu au acces la informațiile personale ale utilizatorilor Mastercard și nici nu transmit informații personale unor terți.
De asemenea, compania anunță că urmărirea reclamelor și a anunțurilor poate fi dezactivată accesând Web & App Activity din contul Google.
Citiți principiile noastre de moderare aici!