Aceste modificări vor fi lansate de Facebook, în prima fază, în Europa. Mai apoi, compania va extinde protecția și la ceilalți utilizatori din întreaga lume.
Măsurile luate de Facebook vin după o perioadă în care au fost făcute mai multe dezvăluiri despre activitățile companiei, activități care au permis folosirea de către terți a datelor personale ale utilizatorilor. Cel mai bun exemplu este scandalul Cambridge Analytica, legat de campania prezidențială din 2016 din Statele Unite ale Americii.
Chiar și fără acest scandal, Facebook ar fi trebuit să facă schimbările în țările Uniunii Europene. în baza viitoarei legislații. Cunoscută ca Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR), legislația UE creează una dintre cele mai mari schimbări în confidențialitatea online din istoria scurtă a internetului.
GDPR intră în vigoare în 25 mai și va obliga companiile care operează online în Europa să revizuiască modul în care tratează datele personale ale oamenilor. Companiile care nu se vor conforma riscă amenzi uriașe.
Citiți principiile noastre de moderare aici!