„Au fost criptate toate bazele noastre de date, aplicațiile și rețeaua”, a postat compania pe Twitter, referindu-se la virus. Website-ul City Power rămâne offline și locuitorii au raportat probleme prin intermediul social media în ceea ce privește alimentarea cu energie electrică. Atacul ransomware a afectat inițial posibilitatea consumatorilor de a cumpăra energie electrică preplătită și, de asemenea, a împiedicat eforturile firmei de a răspunde la întreruperile localizate de energie electrică.
Un purtător de cuvânt al City Power a declarat pentru BBC că peste un sfert de milion de oameni ar putea fi afectați. „Aceștia sunt cei care se află în sistemul preplătit și ar putea cumpăra energie electrică în orice zi”, a spus el. “Acești oameni nu au putut să acceseze sistemul”. Ransomware-ul este un tip de malware ce infectează computerele și criptează sau blochează fișierele și sistemele. Atacatorii spun că vor restabili accesul după efectuarea plății, însă nu există nicio garanție că vor face acest lucru.
Orașul Johannesburg, care deține compania de energie electrică, a declarat că majoritatea sistemelor IT sunt acum restabilite. Cu toate acestea, oficialii orașului au recunoscut că încă există probleme și au spus că clienții ar putea înregistra erori pe un site alternativ. „Clienții nu ar trebui să se teamă, întrucât niciuna dintre informațiile lor nu a fost compromisă”, indică un tweet postat pe contul oficial de Twitter al orașului. „Ne cerem scuze pentru neplăcerile provocate oamenilor din Orașul Johannesburg”.
SURSA: smartnews.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!