Dacă acum câțiva ani scorul de ”dezirabilitate” era important pentru Tinder, reprezentanții Match Group (compania care deține aplicația) au anunțat că funcția și-a pierdut importanța.
Cum funcționa scorul de dezirabilitate? Tinder cota oamenii în funcție de cât de atrăgători erau. Cu cât mai mulți oameni plăceau un anumit profil, cu atât de mult creștea scorul de ”dezirabilitate” al utilizatorului respectiv.
Cum influența acest lucru experiența utilizatorilor? Tinder le prezenta persoanelor atrăgătoare, cu un scor de dezirabilitate mare, profiluri care au obținut scoruri similare. Astfel, persoanele considerate ”neatrăgătoare” erau cotate ca având cele mai indezirabile profiluri iar șansele acestora de a găsi parteneri sau de a fi găsiți scădeau dramatic.
Deși compania a anunțat că nu mai folosește acest algoritm, se pare că va folosi unul similar. Potrivit The Verge, noul algoritm s-ar putea baza pe similitudinea ”like-urilor” obținute de profiluri. De exemplu, dacă doi utilizatori plac același profil, atunci gusturile lor ar putea fi similare, iar aplicația le va prezenta aceleași profiluri.
Dincolo de aspectul romantic, cei de la The Verge subliniază că aplicația gratuită, prin care pare la îndemâna tuturor să își găsească un partener, este vagă în explicațiile pe care le oferă privind algoritmii folosiți. Astfel, s-ar putea ca nu toți utilizatorii să se bucure de cea mai bună experiență.
Citiți principiile noastre de moderare aici!