Compania Facebook are din ce în ce mai multe probleme legale. Acuzată că le oferă oamenilor doar iluzia controlului datelor lor, se pare că platforma de socializare nu le permite utilizatorilor să oprească reclamele prezentate în funcție de locația acestora.
Astfel, potrivit The Verge, Facebook le prezintă oamenilor reclame, în funcție de locații, indiferent dacă aceștia au blocat accesul aplicației la GPS-ul telefonului, dacă au oprit înregistrarea istoricului locațiilor din aplicație, dacă își ascund activitatea de pe profil și chiar dacă nu folosesc niciodată funcția de ”check-in”.
Dacă unele persoane îi permit aplicației Facebook să vadă locația telefonului sau dezvăluie prin intermediul ”check-in” unde se află, altele vor să renunțe la aceste funcții. Totuși, nu pot face pe deplin acest lucru deoarece Facebook va continua să le prezinte reclame care potrivit algoritmilor ar putea să le stârnească interesul.
Conform The Guardian, compania Facebook împărtășește cu terți detalii despre locația utilizatorilor săi, astfel încât reclamele să își atingă publicul țintă. Pentru aceasta se folosește de adresele IP ale telefoanelor, de datele obținute de la rețeaua de WIFI la care se conectează utilizatorii, dar și de datele transmise prin Bluetooth.
Într-o declarație, Facebook a spus: ”Facebook nu utilizează datele wifi pentru a vă prezenta reclame în funcție de locația dvs., dacă aveți serviciul pentru locații oprit. Utilizăm IP-urile și alte informații pe care le distribuiți pe pagina dvs. personală.”
Totuși, aceste declarații vagi, nu explică de ce accesează Facebook atât de multe informații despre utilizatorii platformei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!