Timp de două zile, Shopping City Timisoara va fi gazda unei importante competiţii automobilistice. Începând de vineri seara, de la ora 17.41 și până sâmbătă după amiaza aici își dau întâlnire piloți și navigatori din Cehia, Ungaria, Polonia, Slovacia la una din etapele „The Central European ORI CUP”.
Evenimentul, în premieră în vestul țării, este organizat în memoria pilotului de raliu Daniela Zaharie, care și-a pierdut viața în 2012 chiar înainte de a participa la o cursă.
„Inițial, a fost o paradă în memoria ei. Colegi de-ai Danielei, dar și de-ai mei, ne-am deplasat prin oraș pe trasee diferite și ne-am regrupat la Punctele Cardinale. Memorialul Daniela Zaharie a evoluat de la an la an și de fiecare dată am încercat să aducem ceva nou. Am avut și un targa rally, pentru prima dată în Romania, un alt tip de concurs auto, iar acum a ajuns la acest format, cu probe de îndemânare și de orientare. La targa rally fiecare concurent participa pe mașina Danielei, Honda, și trebuia să atingă același timp pe care ea l-a atins în anul precedent. Ca eveniment în sine și ca audiență și ca participare, a crescut de la an la an, în prezent a ajuns la o etapă de Campionat European de orientare”, a declarat Alin Zaharie, președintele clubului Sportiv Daniela Zaharie și organizatorul evenimentului din acest sfârșit de săptămână.
Dacă probele speciale vor avea loc vineri seara, sâmbătă, începând cu ora 09.41 prin Timișoara participanții la ediția The Central European ORI CUP 2018 se vor întrece și în proba de orientare. Un echipaj format din pilot și copilot va trebui să meargă pe străzile orașului, pe un traseu foarte bine stabilit fără să încalce regulile de circulație.
„Fiecare echipaj are propriile strategii, demersuri în a pregăti traseul, competiţia. Eu, ca navigator, primesc documentațiile, black maps, care la prima vedere nu zic nimic, dar din acele hărți trebuie să deduc traseul prin care organizatorul dorește să mă ducă. Este responsabilitatea noastră, a navigatorilor să organizăm cursa în așa fel încât să luăm cât mai puține puncte de penalizare. Situațiile în care pilotul dă vina pe copilot sunt inevitabile, dar nu se ajunge la ceartă. Fiecare trebuie să fie atent la anumite lucruri, la anumite reguli din tot evenimentul. Ca pilot trebuie să ai grijă la semnele de circulație pentru că ele îți pot aduce o modificare de traseu, să verifice numerele de verificare care din nou ne aduc sau nu puncte de penalizare pe traseu, iar cel care are harta trebuie să-și calculeze traseul din punctul A în punctul B în cel mai scurt timp. Câteodată ne mai grăbim și inevitabil cineva greșește, pentru că suntem oameni. Încercăm, ca echipaj, să ieșim cât mai pașnic din situații și să cădem cât mai repede la pace. Din păcate, nu este un sport foarte mediatizat în România, din cauza asta nici nu se poate practica foarte des, dar când se ivește ocazia îl practicăm”, a explicat și Daniel Demjen, copilot în proba de
orientare.
Pe lângă proba pentru seniori, organizatorii anunță și că debutanții vor avea parte de o întrecere inedită. Copiii cu vârste între 5 și 14 ani se vor întrece la categoria karting.
Vineri, după ce toți concurenții își execută probele speciale, câștigătorii unui concurs realizat pe Facebook pe pagina clubului sportiv https://www.facebook.com/smy2012, vor avea posibilitatea să participe la o probă specială, din postura de copilot, iar dacă în viitor cineva vrea să vadă cum se desfășoară o etapă de orientare oricând îi pot contacta pe organizatori, care cu mare drag le vor explica regulile și vor face și o tură de antrenament cu aceștia.
Citiți principiile noastre de moderare aici!