În cadrul evenimentului a fost prezentată cea mai veche mototcicleta a familiei Pascotă, marca NSU 500 cmc, fabricată în anul 1938, cu care prima generație de piloți FRM a participat la curse, și anume Pascotă Ioan Ilie.
Motocicleta NSU i-a oferit acestuia, în anul 1949, titlul de Campion Repubulican. În anul 1955, Pascotă Ioan Ilie a suferit un accident de circulație în urma căruia și-a pierdut viața. Mai apoi, Ionel Pascotă senior a continuat să participe la curse cu aceeași motocicletă obținând un Titlu de Campion în anul 1970 la clasa 500 cmc. După aceste frumoase rezultate, motocicleta a fost conservată ca un tezaur al familiei, fiind pornită anual.
La Arad, motocicleta a fost condusă câteva ture pe circuit de Ionel Pascotă junior (nepotul lui Pascotă Ioan Ilie), împreună cu fiul sau Patrick Pascotă în vârstă de 6 ani, care, în anul 2013, a devenit vicecampion național la clasa 50 cmc.
„A fost o onoare pentru mine să pot conduce pe circuit motocicleta bunicului meu cu care a participat la curse și a fost Campion în vremea lui. Am condus-o alături de Patrick, care pilota o motocicletă KTM, model 2013, așadar fiind 75 de ani distanță, între anii de fabricație ai celor două motociclete. , a declarat Ionel Pascotă junior.
„Am fost mândru să îl văd pe fiul și pe nepotul meu pe circuit alături cot la cot, moment în care mi-am adus aminte că aceelasi lucru l-am făcut alături de tatăl meu la un concurs din Timișoara în anul 1952. Pe deasupra, ei au continuat să păstreze aceelasi număr de concurs 20, cu care a concurat și tatăl meu. Așadar Patrick este a patra generație care poartă numărul 20 de concurs. Această motocicleta NSU are multe amintiri frumoase din gloria motorsportului românesc. Faptul că este condusă pe rând de fiecare urmaș al tatălui meu, îmi demonstrează că ghidonul motocicletei de concurs se transmite din generație în generație , a declarat Pascotă Ionel senior.
Sunt pasionați care întreba în necunostinţă de cauză: cu ce viteză se alerga pe vremea aceea ? Răspunsul în glumă ar fi: la maxim, cu a 6-a. Real însă rîspunsul este: cu aceleași viteze că și astăzi în linie dreaptă, dar circuitele erau stradale și diferența față conducerea pe circuit este enormă. Oricum, păstrarea unui astfel de tezaur, încununează cu mulți lauri rezultatele obținute în Campionatele FRM, de generațiile de piloți ale familiei Pascotă din Giroc. Sper că familia Pascotă, să păstreze și motocileta KTM la fel , a declarat Gabriel Olariu, secretarul Federației Române de Motocilism.
Citiți principiile noastre de moderare aici!