Parlamentarii USR de Timiș Nicu Fălcoi și Cătălin Drulă au propus un amendament la Legea bugetului de stat pe 2019 vizând suplimentarea creditelor bugetare cu 5 milioane de lei pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru obiectivul de investiții „Reevaluarea traseului Magistralei Feroviare de transport Ten-T Orient/East-Med în exteriorul Municipiului Timișoara și realizarea unui Studiu de oportunitate pentru trenuri urbane în vederea dezvoltării Polului de Creștere Timișoara”.
Propunerea de amendament, elaborată după consultări avute în cadrul echipei USR Timiș, a fost rezultatul evaluării unor nevoi și priorități imediate de dezvoltare a Timișoarei.
„USR are o echipă formată din profesioniști competenți pe diverse domenii de activitate. Noi lucrăm deja la întocmirea unei strategii de dezvoltare a orașului pe termen mediu și lung, cu care să ne prezentăm în fața timișorenilor în următorii ani. La întocmirea amendamentelor la bugetul pe 2019 am căutat să ținem cont de cât mai multe propuneri, iar una dintre aceste propuneri a venit din partea colegului nostru Tiberiu Simionaș, membru USR Timișoara. Propunerea, venită în contextul existenței acestei nevoi de dezvoltare a Polului de Creștere Timișoara, a ținut cont tocmai de faptul că începe să se profileze o oportunitate pentru dezvoltarea trenurilor urbane”, explică senatorul USR de Timiș Nicu Fălcoi.
Autorii amendamentului precizează și că primul pas necesar pentru concretizarea acestui proiect constă în alocarea de fonduri bugetare pentru pregătirea lui în cel mai scurt timp, adică pentru realizarea SF-ului și a PT-ului.
Argumentele invocate în expunerea de motive fac referire la:
- disfuncționalitățile majore ale transportului terestru (public și privat) pe relația Nord-Est a orașului, cauzate de cele 4 treceri la nivel cu calea ferată din nordul Municipiului Timișoara;
- nevoia de a genera soluții fiabile de transport pe termen lung a fluxului de călători în Municipiul Timișoara, în condițiile în care orașul va fi, în mai puțin de doi ani, Capitală Culturală Europeană, existând astfel toate premisele unei creșteri tot mai accentuate a numărului de pasageri;
- incapacitatea rutelor de transport public, puternic afectate de situația congestionării traficului rutier şi de existența unei infrastructuri rutiere insuficiente pentru traficul rutier existent, de a acoperi nevoile cetățeanului, situație care limitează opțiunile de călătorie (urbane și metropolitane);
- utilizarea de către CFR S.A. a Gării de Est ca și conexiune directă cu Municipiul Arad prin centrul Municipiului Timișoara și prin Gara de Nord, în vreme ce gările din zona de Sud a Timișoarei (Gara Semenic, Gara Giroc, Gara Timișoara CET, Gara de Sud, Gara de Vest, Ronaț Triaj) nu sunt folosite la adevărata lor capacitate, din cauză că liniile nu sunt electrificate;
- faptul că Polul de Creștere Timișoara se situează în zona de Nord a orașului, situație ce generează o dezvoltare dezechilibrată a municipiului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!