Proiectul lărgirii la patru benzi a drumului care duce de la Timișoara la Dumbrăvița și apoi spre Giarmata, făcând legătura cu autostrada, intră în linie dreaptă.
Președintele Consiliului Județean Timiș a spus că în două săptămâni s-ar putea semna contractul de finanțare pentru investiția care se face cu bani europeni.
Drumul care leagă Timișoara de urcarea pe autostradă, prin Dumbrăvița și Giarmata, va avea patru benzi, în loc de două. Investiția se face cu bani europeni, iar în două săptămâni, cel mai probabil, se va semna contractul de finanțare.
Contractul se putea semna din decembrie 2017, dar reprezentanții Primăriei Timișoara nu și-au plătit o obligație financiară de 1 milion de lei către stat, iar în momentul semnării unui proiect pe fonduri europene ai obligația de a depune certificatul fiscal cu zero datorii. Acum, această chestiune s-a rezolvat, primăria a achitat suma respectivă, iar contractul se poate semna.
Primarul Nicolae Robu nu este mulțumit însă de cum a fost întocmit proiectul. El spune că șantierul va ține mult prea mult.
„CJ s-a ocupat de detalii. Am fost uimit să văd că s-au alocat 42 de luni pentru tronsonul 1 și 42 de luni pentru tronsonul 2, un tronson având circa 8 km. Mi se pare absurd pur și simplu, total deplasat să lăsăm așa de mult timp. Noi asfaltăm în Timișoara circa 100 de kilometri, realizăm pe an. Cum să lăsăm 42 de luni pentru 8 kilometri și încă 42 de luni pentru alți 8?
O să am o discuție cu președintele CJ Timiș, să încercăm să accelerăm, e mult prea lălăit acest proiect. Nu am mai pomenit asemenea termen. Și la lucrări mai complexe, unde trebuie făcute rețele de utilități… 16 km într-un an se pot face. Hai să lăsăm o rezervă, lăsăm 24 de luni, nu 42. 24 de luni pentru toți cei 16 kilometri, nu 42 plus 42, 84 de luni de muncă pentru 16 km. E de neînțeles”, a explicat Robu.
Proiectul „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1” costă 80,4 milioane de lei. Uniunea Europeană ne dă 57,7 milioane de lei, iar statul ne dă 8,8 milioane de lei. Șantierul ar trebui să dureze trei ani și jumătate.
Articole pe aceeași temă
Citiți principiile noastre de moderare aici!