Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara informează că a început realizarea structurii tip „polată” din grinzi de beton armat pentru reținerea blocurilor de rocă cu risc de prăbușire pe Clisura Dunării, pe drumul național DN 57, în zona localității Berzasca din județul Caraș-Severin. Polata se va realiza pe o lungime de o sută de metri.
„Structura este alcătuită din pile cu ranforturi din beton armat, amplasat la șase metri interax spre Dunăre, respectiv pereți de retenție în partea dinspre versant. Printre elevații și fundații sunt dispuse ancore din bare autoforante cu o lungime variabilă, fiind ancorate patru metri în versant. Suprastructura este alcătuită dintr-un ansamblu de travee din beton armat turnat monolit, grinzi prefabricate, respectiv o placă de suprabetonare cu grosime variabilă și un strat de protecție de minim 50 cm grosime, din pământ, pentru atenuarea șocului produs de blocurile de rocă, în cazul în care se vor mai desprinde de pe versant”, au transmis, joi, reprezentanții DRDP Timișoara.
Practic, dacă se vor se vor prăbuși pietre de pe versant, ele vor ajunge pe această polată care protejează drumul.
În perioada lucrărilor, traficul se va desfășura cu restricții, cu semafor. Perioada estimată a lucrărilor este de aproximativ șase luni.
Pe aceeași temă:
Acces temporar pentru mașini în zona localității Berzasca de pe Clisura Dunării
Versantul fisurat din zona Berzasca continuă să le facă probleme drumarilor
Versantul fisurat de pe Clisura Dunării, rezistent la explozibil
Rocile care blochează un tronson din Clisura Dunării, dinamitate de DRDP Timișoara
Citiți principiile noastre de moderare aici!