Pe de o parte, potrivit celor de la CFR SA, au fost 17 intervale de cale ferată blocate de furtuni:
- Radna – Vărădia;
- Slatina – Timiș;
- Caransebeș – Jena;
- Reșița – Reșița Nord;
- Petroșani – Livezeni;
- Petroșani – Lainici;
- Poarta – Vârciorova;
- Călan – Călan Băi;
- Pui – Baru Mare;
- Buziaș – Sacoșu Mare;
- Lainici – Livezeni;
- Strehaia – Filiași;
- Poarta – Vârciorova;
- Parângu – Lunca Budieni;
- Bibești – Musculești;
- Cotofeni – Isalnița;
- Golenți – Moțăței.
„Compania Națională de Căi Ferate CFR SA adresează scuze călătorilor din trenurile care au staționat în cursul nopții în gări, pentru a putea permite accesul drezinelor pantograf, și îi asigură că personalul feroviar de intervenții al regionalelor Timișoara si Craiova au depus eforturi susținute pentru remedierea tuturor deranjamentelor provocate de furtuni, pe aproximativ 20 de intervale de cale ferată, unde zeci de copaci, dar și stălpi de beton, care susțin linia de contact, au fost rupți și prăbușiți pe linia de cale ferată, iar firul de contact, care asigură alimentarea cu energie electrică a locomotivelor, a fost rupt pe zeci de kilometrii. (…)
Zeci de angajați ai echipelor de intervenții au acționat pe tot parcursul nopții pentru îndepărtarea arborilor de pe liniile CF, înlocuirea componentelor avariate la sistemul de alimentare cu energie electrică a liniei de contact și curățarea pantografelor de pe locomotive, altfel încât traficul să poată fi reluat în condiții de siguranță”, precizează reprezentanții CFR SA.
Trenurile afectate
Reprezentanții CFR SA precizează și ce trenuri de călători au fost afectate. Ar fi vorba despre două linii ale CFR Călători, IR 1922 Arad – Mangalia și IRN 79 Budapesta – București Nord, dar și trenul privat 11504 Arad – Constanța, al Astra Trans Carpatic. Potrivit CFR SA, până spre dimineață, cele trei linii au raportat întârzieri de 450, 300 și, respectiv, 300 de minute.
Despre primele două trenuri au oferit informații suplimentare și reprezentanții CFR Călători. Potrivit acestora, IR 1922 avea o întârziere de 400 de minute, iar IR 79, una de 439 de minute. Reprezentanții companiei de transport călători mai menționează, în plus, că au suferit întârzieri și trenurile care circulau în sens opus, adică IR 1920 Mangalia – Arad și IR 79 București Nord – Budapesta. La orele dimineții, primul raportase întârzieri de 230 de minute, iar celălalt, de 218 minute. Astfel, compania publică de precizează și că pasagerii celor patru trenuri au primit produse preambalate și apă în stațiile Târgu Jiu și Craiova.
„În funcție de evoluția situației, sunt posibile și alte decalări ale orarelor trenurilor. Circulația în zonele afectate se va desfășura în funcție de măsurile operative stabilite și dispuse de managerul infrastructurii feroviare – CFR SA. Detalii despre situaţia circulaţiei pot fi solicitate la managerul infrastructurii feroviare – CFR SA, cel care organizează şi dirijează circulaţia tuturor trenurilor pe calea ferată.
CFR Călători a pus la dispoziția managerului de infrastructură -CFR SA, tracţiune diesel, imediat după producerea deranjamentelor. În urma acestor deranjamente, circulația trenurilor va fi afectată la nivelul întregii rețele, fiind necesare decalări ale orelor normale de circulație pentru asigurarea legăturilor la destinația finală pentru toți pasagerii trenurilor întârziate”, se mai arată în comunicatul de presă de sâmbătă dimineață al CFR Călători.
La momentul redactării acestui articol, ora 13:00, aplicația „Trenul Meu” indică următoarele întârzieri pentru cele cinci linii amintite:
- IR 11504 Arad – Constanța: 663 de minute la plecarea din Băile Herculane;
- IR 78 București Nord – Curtici (-Budapesta): 250 min întârziere la trecerea fără oprire prin Vinga;
- IR 79 (Budapesta -) Curtici – București Nord: 466 min întârziere la trecerea fără oprire prin Malu Mare Hm;
- IR 1920 Constanța – Arad: 267 min întârziere la trecerea fără oprire prin Strâmbuța Hm;
- IR 1922 Arad – Constanța: 412 min întârziere la sosirea în București Nord.
Situația, prezentată de un călător
O situație legată de întârzierile amintite a fost prezentată și de un cititor Tion. Acesta circula cu trenul 11504 al Astra Trans Carpatic.
„Tren plecat din Timișoara Nord, aseară, la ora 21:13, este doar la Vălișoara. Ne-au tras din Caransebeș într-o gara lângă, din motive de ei știute, nu au zis nimănui nimic toată noaptea și oamenii s-au trezit dimineață că sunt doar la o aruncătură de băț de locul de unde au pornit și au mers peste 10 ore”, a spus cititorul pentru Tion.
foto: cititor Tion
La o oră și jumătate de la știrea inițială, întârzierea trenului în cauză a mai crescut cu 38 de minute, până la un total de 701, la trecerea fără oprire prin Ciochiuța Hm. Trenul ar fi trebuit să ajungă încă de la ora 10:00 la Constanța.
Citiți principiile noastre de moderare aici!