Circulația tramvaielor pe bulevardul Cetății a fost întreruptă odată cu deschiderea șantierului de aici. La peste doi ani și jumătate distanță, de duminică, 18 februarie, ora 12:15, tramvaiele 4 și 7 vor ajunge din nou până în Torontalului. Pentru a marca acest moment, cu o oră înainte de inaugurare, Primăria Timișoara și Casa de Cultură vor organiza și un concurs pentru elevii școlilor aflate pe Bulevardul Cetății.
Noile trasee
Linia 4 nu va putea reveni pe traseul tradițional din cauza lucrărilor de pe bulevardul Stan Vidrighin. Astfel, reprezentanții primăriei anunță că tramvaiele liniilor 4 și 7 vor circula pe următoarele trasee:
• Linia 4: Calea Torontalului (Ciocanul), Matei Basarab, Amforei, Gheorghe Lazăr, Balta Verde, Bogdăneștilor, Circumvalațiunii, Piața 700, Spitalul de copii „Louis Țurcanu”, Catedrala Mitropolitană, Piața Maria, Parc Doina, Piața Nicolae Bălcescu, Memorandumului, Drubeta, Salcâmilor, Calea Martirilor, Spitalul Județean, Bd. Sudului, AEM.
• Linia 7: Calea Torontalului (Ciocanul), Matei Basarab, Amforei, Gh. Lazăr, Balta Verde, Bogdăneștilor, Circumvalațiunii, Piața 700, Spitalul de copii „Louis Țurcanu”, Catedrala Mitropolitană, Piața Maria, Parc Doina, Piața Nicolae Bălcescu, Memorandumului, Drubeta, Mareșal Averescu (Lidia), Mureș, I.P. Pavlov, Progresul (Aluniș), Emil Zola, Izlaz, Chișodei, Piața Veteranilor, Transilvania, Banatul, Dâmbovița.
Lucrările de pe Cetății
Vă amintim, în cursul acestei săptămâni au fost noi discuții legate de lucrările de la intersecția bulevardului Cetății cu Calea Torontalului, unde tramvaiul virează înainte să ajungă la capătul de linie. Aici, a fost „uitat” un stâlp, pe care muncitorii l-au tăiat până la urmă noaptea. Este același stâlp de care s-a „agățat” tramvaiul în timpul probelor făcute la finalul lunii noiembrie, și din cauza cărora primăria a cerut refacerea întregii intersecții pe cheltuiala constructorului. Viceprimarul Ruben Lațcău spunea, pentru Tion, că ar fi vina celor de la PORR și că stâlpul în cauză trebuia eliminat odată cu lucrările din decembrie.
Proiectul de modernizare a bulevardului Cetății a prevăzut amenajarea a 1,57 de kilometri de linie dublă de tramvai, a 25.800 de metri pătrați de carosabil (câte două benzi pe sens), a 12.300 de metri pătrați de trotuare, a 3.600 de metri pătrați de piste de biciclete (pe ambele sensuri), a 20.500 de metri pătrați de spațiu verde și a zece stații de tramvai – valori aproximate. Contractul a fost semnat în septembrie 2020 cu PORR Construct, care s-a asociat cu alte șapte firme: Porr Bau GmbH (terț), Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic România, Manro SRL cu SC Pesit Rom SRL (subcontractanți). După ce în toamna anului 2020 s-a schimbat conducerea primăriei, au fost făcute și câteva modificări proiectului, iar lucrările au început de abia în iunie 2021, de când s-a și oprit circulația tramvaielor; unele contestate, de exemplu lățimea benzilor de circulație.
Inițial, la momentul semnării contractului, valoarea lucrărilor era calculată la 83,7 de milioane de lei (aproximativ 17 milioane de euro). Până la urmă, s-a ajuns la o valoare de 110 milioane de lei (aproximativ 22 de milioane de euro), toate sumele având TVA-ul inclus. Proiectul de pe Cetății, împreună cu cel de pe Stan Vidrighin, a fost printre primele care au primit finanțare europeană prin noul Program Regional Vest, fiind vorba, în acest caz, despre o valoare nerambursabilă de 66 de milioane de lei.
Trimite articolul
Xdupa mai bine de doi ani de santier pentru o distanta de doar 1,6 km tramvaiul 4 revine partial pe vechiul traseu. In intersectia de la Banatul meseriasii lui peste prajit abia acum refac racordul pentru ca liniile nu au fost in acelasi aliniament si cota! O lucrare condusa de niste analfabeti precum proiectatul de la podul de langa gara de nord, proiect ce a trebuit sa fie ulterior modificat
Spun inca o data! latimea benzilor de circulatie este reglementata prin standarde!
Nu e dupa cum “vrea” Latcau sau calatorii!
Proiectantii sunt obligati sa respecte valorile din standard!
-
Din fericire sunt alegeri anul acesta iar cetatenii isi pot exprima parerea despre modificarile operate in proiect la sugestia primarului prin vot.
-
daca nerespectarea standardelor nu e sanctionata, poti sa ai un milion de standarde. oricum “cetatenii” nu inteleg nimic despre nimic dincolo de mofturile personale de tip “mie-mi place”, “mie-mi convine”, “pe mine ma avantajeaza”, “sa sufere cei care nu gandesc ca mine”. democratia cu prosti e idiocratie. noroc ca prostia se plateste, pacat ca prostii nu fac legatura intre ce li se intampla si alegerile lor.