Județul Timiș, împreună cu alte 16 județe, este miercuri sub alertă de cod portocaliu de caniculă, după ce și în ziua precedentă a fost sub cod galben. Ca de obicei, dacă se impune acest lucru, compania care administrează căile ferate din România, CFR SA – cunoscută și ca „CFR Infrastructură” – impune și restricții în circulația trenurilor.
„În momentul de față (miercuri, ora 11 – n.r.) nu este introdusă nici o restricție de viteză. Acestea se introduc în momentul în care temperatura măsurată în șină atinge minimum 47 de grade Celsius.
Vă pot comunica faptul că ieri au fost introduse 20 de restricții pe toată Regionala CF Timișoara, începând cu ora 12. Astfel, viteza trenurilor de călători a fost micșorată. Restricțiile au fost anulate odată cu scăderea temperaturii, în jurul orei 18.Cel mai probabil și astăzi vor fi introduse restricții de viteză începând cu ora 12, datorită codului portocaliu de caniculă instituit”, au transmis, pentru Tion, reprezentanții CFR SA – Regionala Timișoara.
Călătorii se pot informa în legătură cu restricțiile de pe liniile de cale ferată în gări sau pe site-urile și paginile de pe rețelele de socializare ale operatorilor sau CFR SA.
Sistemele de ventilație ale CFR Călători nu ar putea face față
În ceea ce privește CFR Călători, canicula ar putea afecta sistemele de aer condiționat ale vagoanelor operatorului public. Potrivit reprezentanților companiei, se fac regulat verificări și reparații, unde este nevoie, dar tot pot apărea avarii, în cazuri particulare.
„În zilele cu temperaturi exterioare caniculare (de multe ori chiar și de peste 50 – 55 de grade C la soare) care se înregistrează la nivelul șinei și cutiei materialului rulant, dar şi din cauza deschiderii geamurilor în parcurs, instalațiile de climatizare riscă să nu mai poată asigura răcirea şi să funcţioneze în regim de ventilație”, explică reprezentanții companiei.
Aceștia prezintă și câteva recomandări pasagerilor, astfel încât călătoria cu trenul în condiții de caniculă să decurgă fără incidente:
- să se hidrateze permanent şi să aibă cel puţin o sticlă cu apă în bagaj;
- să aibă medicația necesară afecțiunilor pe care le au, în caz de nevoie;
- să alerteze imediat personalul de tren dacă se simt rău în timpul călătoriei sau dacă observă o persoană care are nevoie de ajutor, astfel încât călătoria cu trenul în condiții de temperaturi ridicate și chiar caniculă să decurgă fără incidente, în special pentru persoanele cu sensibilitate crescută la căldură sau care nu suportă temperaturile ridicate din cauza unor afecțiuni medicale.
În plus. sunt recomandate și planificarea și achiziționarea din timp a biletelor, astfel încât să existe predictibilitate în privința cererii de transport.
Trimite articolul
Xde fapt vor sta pe loc si le impinge miscare de rotatie a pamantului.
numa la noi se intampla asa ceva!!!!!!!!!!!!!!!!!!! in DUBAI, CHINA, JAPONIA, chiar si prin Europa, nu conteaza de anotimp, trenurile merg cel putin dublu de repede decat la noi, adica minim 200km/h. La noi cand ploua merg redus, cand e prea mult minus, cand e prea cald….sunteti plini de scuze, dar de rezolvari nu
cica “Sistemele de ventilație ale CFR Călători nu ar putea face față”. Pai cum sa faca fata cand de 30 de ani ele nu au vazut o mentenanta sau sa fie diferite piese schimbate. E NORMAL sa nu faca fata. Bine ca va treziti acum in vara ca nu fac fata si pana acum nu v-ati gandit sa le rezolvati. Asa e in fiecare an, nu e nimic nou. Gasiti numa scuze an de an. Pur si simplu te sufoci in trenuri la noi vara. O situatie asemanatoare e si in busele din oras. Ori nu au clima si te topesti, ori pur si simplu habar nu au sa deschida un geam. Transportul in comun la noi e 0. Cred ca si aia acolo in Africa unde nu exista nici asfalt, au transport in comun mai bun. Aia acolo nu au auzit de scuze. Aia saraci rezolva si fara bani. Noi nu rezolvam nici cu bani
Asa e în România “modernă” și “reformată” în țara lucrului bine făcut și cu mijloacelor de transport în comun transformate în incubatoare 🤮 pe perioada verii. Interesant e că nu se sesizează nicio instituție a statului să controleze astfel de situații…
Sau ar putea fi impinse de catre calatori, ca si asa se tarasc ca melcul !!!!!