Compania care se ocupă de infrastructură – Compania Națională de Căi Ferate CFR SA – spune, de fapt, că atunci când în aer sunt 40℃, la nivelul șinelor pot fi și peste 50. În aceste condiții, pentru siguranță, conductorii trebuie să reducă vitezele. La începutul acestei săptămâni a fost emis un cod portocaliu de caniculă pentru aproximativ jumătate de țară, astfel că este destul de probabil să fie impuse limitări.
„Menționăm faptul că, în intervalele orare în care temperatura în aer depășește deja 35-37 de grade în aer, personalul de întreținere a infrastructurii feroviare efectuează permanent revizii suplimentare pe reţea, prin verificarea directă a căii, măsurarea şi înregistrarea permanentă a evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei, iar în intervalele orare în care temperatura în șină depășeste 50 de grade C, pe anumite intervale de stații, unde situația o impune, se REDUCE VITEZA de circulaţie a trenurilor CU 20-30 km/h FAȚĂ DE VITEZA NORMALĂ, astfel încât traficul feroviar să se desfăşoare în depline condiţii de siguranţă”, se arată în informarea CFR SA de luni, 17 iulie.
Recomandare pentru călători: înainte de plecare, solicitați informații de la operator
Reprezentanții companiei de infrastructură mai precizează că operatorii de transport feroviar – atât de călători, cât și de marfă – sunt informați din timp asupra sectoarele de cale ferată pe care trebuie redusă viteza de deplasare a trenurilor. Operatorii ar fi, astfel, cei obligați să informeze călătorii.
„CFR SA recomandă publicului călător ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informaţii despre orele de sosire și de plecare a trenurilor în stațiile CFR, la casele de bilete ale operatorului de transport de la care a achiziționat sau dorește să achiziționeze bilet. Rugăm călătorii ca în această perioadă să consulte INCLUSIV SITE-urile sau paginile de social-media ale OPERATORILOR DE TRANSPORT FEROVIAR, pentru informaţii actualizate despre condițiile și măsurile impuse în graficul trenurilor înscrise în circulație. Adresăm scuzele necesare călătorilor, în situația în care trenurile cu care călătoresc ajung cu întârziere la destinație, însă aceste măsuri de limitare a vitezei de circulație pe anumite intervale de cale ferată sunt necesare pentru a menține condiții optime și de siguranță pe rețeaua feroviară”, mai transmit reprezentanții CFR SA.
CFR Călători și „avarie răcire”
În urmă cu câteva zile, înainte de un alt val de caniculă, unul dintre acești „operatori de transport feroviar”, chiar CFR Călători, anunța, pe lângă posibilitatea apariției unor întârzieri, și faptul că încearcă să țină în circulație toate mijlocele cu sisteme de climatizare. Numai că, la temperaturi prea ridicate, acestea pot intra destul de ușor în regimul „avarie răcire”. Ce înseamnă acest lucru? Că „funcționează în regim de ventilație”, potrivit CFR Călători.
„CFR Călători face eforturi susținute pentru menținerea în circulație a tuturor unităţilor de material rulant dotate constructiv cu instalații de climatizare. Întregul parc de vehicule feroviare este verificat din punct de vedere tehnic – funcțional înainte de plecarea în cursă, pentru evitarea defectărilor în parcurs. Pentru menținerea în funcțiune a instalațiilor de climatizare au fost dispuse măsuri suplimentare de mentenanță a instalaţiilor de climă în reviziile de vagoane care formează garniturile de tren precum și însoțirea cu electricieni de vagoane în anumite intervale orare, atunci când sunt situații de caniculă sau alte fenomene meteo extreme specifice verii (cod roşu). Însă, în zilele cu temperaturi exterioare caniculare există situații în care instalațiile de climatizare din dotarea vagoanelor de călători sunt suprasolicitate și intră în regim “avarie răcire”, mai ales în condițiile unui grad de ocupare apropiat de 100% din numărul de locuri. În astfel de cazuri, instalațiile funcționează în regim de ventilație.
În condițiile utilizării întregului parc de material rulant tehnic disponibil, în special pe rutele ce înregistrează cele mai mari solicitări de trafic, pentru a avea o predictibilitate a cererii de transport și în vederea adaptării capacităţii de transport la numărul de locuri solicitat, CFR Călători recomandă pasagerilor să își planifice din timp călătoria, să utilizeze toate trenurile puse la dispoziție în graficul unei zile de circulație și să își procure din timp legitimaţiile de călătorie, folosind toate canalele disponibile în acest sens. În situatii în care apar abateri mari de la graficul de circulatie, din cauza fenomenelor meteo extreme sau alte cauze, CFR Călători este pregătită să ofere asistenţă călătorilor, apă şi eventual produse preambalate, în anumite staţii de pe traseu. Indiferent de cauzele generatoare ale abaterii de la programul de circulaţie, CFR Călători va asigura cu trenurile proprii transportul până la destinaţia finală înscrisă pe legitimaţia de călătorie”, transmiteau, mai exact, reprezentanții operatorului public.
Trimite articolul
XDa, e clar, ne tre’ locomotive cu hidrogen.
ps Oare china cati km de cale ferata de mare viteza a facut in cat timp?
#🤪
-
Avem! Iti spun io sigur ca zama de dinozaur cu care mreg unele locomotive contine hidrogen.
In ceea ce priveste calea ferata, sa sti ca toata este cel putin supersonica. Totul este sa sti sa alegi sistemul de referinta. Eu am ales axa de rotatie a pamantului.
Asadar, totul este perfect la CFR si nu-l vinde nimeni pe bucati. Chestia cu cele 508 locomotive si 7153 de vagoane care s-ar vinde de la CFR este doar o conspiratie. Problemele zilei sunt azilele de batrani, galceava politica si accidentele de masina.
Închideți cfr-u. Sunteți rușine.
Conditionalul din titlu trebuie inlocuit cu “circula”. In 3 zile, am avut intarzieri 45 minute pe 375 km, respectiv 55 minute pe 290 km.
“Redusa” .. si mai mult? Se poate? Nu ar insemna sa stea pe loc?
Ce rahat sa mai reduca din viteza medie de 30kmh? Penibil…
Stati linistiti. Se poate merge si inapoi.
Ce jalnici sint.