Precedat de discursurile susţinute in largo tempo de secretarul de stat Vasile Timiş de la Ministerul Culturii şi Cultelor, secretarul de stat Viorel Oancea, care a citit, cu oarecari dificultăţi, mesajul ministrului Apărării, şi generalul de brigadă Gheorghe Simina, concertul a început cu imnurile Europei şi României.
Pe acordurile Marşului Triumfal din opera Aida de Verdi, soldaţii au bătut pas de defilare, iar TAB-urile au trecut, ca la paradă, prin faţa audienţei. Publicul s-a mai încălzit aplaudându-i cu foc pe soprana Diana Pap, spectaculoasă într-o rochie roşie cu umeri goi, pe Cosmin Bălean care a cântat la duduk, vechi instrument armenesc pe care mulţi dintre cei prezenţi l-au auzit pentru prima dată, pe clarinetistul Florin Catina, îmbrăcat ca şi colegul său în uniformă militară, şi pe tinerii şi foarte talentaţii percuţionişti ai ansamblului Percutissimo condus de Doru Roman.
Pasărea lui Stravinsky a apărut din camuflaj scuipând foc şi a fost… lichidată de Scorpionii Galbeni – Batalionul 32 Infanterie. Fanfara Garnizoanei Timişoarei a stat în faţa scenei şi a cântat împreună cu orchestra şi corul Filarmonicii Banatul.
Momentul culminant al programului muzical dirijat de maestrul Gheorghe Costin şi prezentat de Ioan Coriolan Garboni a fost Uvertura solemnă 1812, interpretată aşa cum a fost ea compusă de Ceaikovski, cu salve de tun şi dangăt de clopote, ba chiar cu un „front de război” pe care soldaţii au tras cu muniţie de manevră.
Focurile de artificii au luminat, în urale, cerul cazon al unei Europe fantezist sărbătorite.
Printre cei prezenţi la eveniment s-a aflat şi Miron Cozma, la braţ cu Marinela Niţă, foarte încântat de atenţia acordată de camerele de televiziune, dar ofuscat că locurile „din rândul doi” la care se aştepta erau deja ocupate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!