Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a decis la finalul lunii martie să anuleze o licitație pentru proiectarea autostrăzii A6 de 250 de km, de la Craiova la Lugoj, pentru că proiectul se suprapune cu altul de la Craiova la Târgu Jiu. Între timp, licitația a fost relansată cu alte condiții.
Acum, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a decis că ministrul Transporturilor a anulat ilegal licitația inițială. Grindeanu a argumentat că relansează licitația cu un termen de realizare mai scurt cu câteva luni.
Vă reamintim, în iunie 2021 se anunța o „promisiune îndeplinită pentru Oltenia și Banat”, adică Drumul Expres care ar trebui să lege Craiova de Lugoj, pentru care Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNAIR) a reușit să lanseze licitația pentru proiectare. Puțin peste 150 de milioane de lei cu tot cu TVA erau puși la bătaie, adică cca. 30 de milioane de euro.
În septembrie 2021 se încheia procesul de depunere a ofertelor pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru șoseaua de mare viteză. După evaluarea ofertelor, s-a decis ca SF-ul să fie elaborat de Asocierea Egis Romania SA – Search Corporation S.R.L.– Italrom Inginerie Internațională SRL – Geostud S.R.L. – ECO Geodrum S.R.L. – Egis International SAS, care a fost desemnată câștigătoarea acelui contract. Povestea însă s-a încheiat subit. Rezultatul licitației a fost contestat, iar Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a cerut reevaluarea atribuirii.
„Este o veste foarte proastă pentru autostrăzi. Licitația lansată anul trecut în mandatul meu era pe final, cu câștigător desemnat, nu trebuia decât semnat contractul. Motivul anulării este halucinant: o pretinsă suprapunere între traseul acestui proiect și cel al drumului expres Craiova-Tg. Jiu, proiect contractat anul trecut. Așadar pentru o pretinsă suprapunere pe o lungime de 30km (sectorul Craiova-Filiași) se anulează un proiect de 250km – autostrada Craiova-Drobeta Turnu Severin-Calafat-Lugoj. Era (da, era, la trecut) un proiect crucial pentru România, legătura dintre Oltenia și Banat. Am scos la licitație pe un caiet de sarcini modern cu proiectare la cheie, cu prevederi contractuale corecte și echilibrate, această investiție. 30 de ani nici PSD, nici PNL n-au mișcat un deget, n-au făcut o licitație, n-au semnat vreun contract pentru această autostradă”, spunea în martie Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XCum ne au obișnuit cei de la PSD să pună bețe în roate dezvoltării infrastructurii. Iar grindeanu din păcate nu se dezminte . S a văzut și din vizitele pe șantierul centurii sud ce progrese s au făcut.
Și cine răspunde de timpul și banii pierduți de incompetentul Grindeanu?