„Dacă în anul 2013 aproximativ 54.000 de pasageri au vizitat Portul Constanţa, în anul 2014, până la această dată, au sosit în jur de 64.500 de pasageri. Creşterea se datorează eforturilor conjugate ale CN Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, ale Asociaţiei Litoral – Delta Dunării şi ale autorităţilor locale, dar şi ale contextului politic nevaforabil din Ucraina, ce a determinat ca toate cursele de croazieră să înlocuiască în itinerariul lor Portul Odesa cu Portul Constanţa”, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Litoral – Delta Dunării.
Multe dintre navele de croazieră care ajung în Portul Constanţa îşi prelungesc şederea pe teritoriul României cu aproximativ o noapte, iar unele își dublează staţionarea comparativ cu anul trecut. În topul pasagerilor care sosesc la bordul navelor de croazieră se situează cetăţenii americani, urmaţi de francezi, italieni şi germani.
„Turismul de croazieră cu nave de pasageri în Portul Constanţa reprezintă o nişă cu un potenţial real spre care ne concentrăm atenţia în continuare. Portul Constanţa, oraşul Constanţa, dar şi România, au de câştigat pentru că multe nave de croazieră nu vor mai face escală în Portul Odesa. În acest context, consider că Romania trebuie să îşi consolideze strategia de promovare a destinaţiilor româneşti având în vedere situaţia politică actuală”, a afirmat Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Litoral – Delta Dunării, în comunicatului de presă.
Cât timp nava acostează în portul Constanţa, turiştii au ocazia de a face tururi de litoral, pot degusta vinuri la Murfatlar, pot face croaziere de o zi în Delta Dunării, tururi arheologice şi la mânăstiri sau pot participa la programe cu spectacole folclorice şi dejun tradiţional românesc.
„Astfel, se estimează că cei 64.500 de turişti sosiţi pe teritoriul ţării chetuiesc în total peste 6 milioane de euro în zilele în care navele sunt acostate în Portul Constanţa”, se mai arată în comunicatul asociației.
Citiți principiile noastre de moderare aici!