Potrivit datelor furnizate de o aplicație prin intermediul căreia se livrează mâncare la domiciliu, se remarcă o preferință pentru mâncarea de tip fast-food a consumatorilor la produsele livrate la ei acasă în această vară, în aproape toate orașele din țară, cu pizza, shaorma și burger în vârful listei de comenzi.
În Timișoara, pizza se află pe primul loc, cu un total de 47.000 de comenzi plasate în lunile de vară, urmată de shaorma cu peste 45.000 de comenzi și burger cu aproape 41.000 de produse comandate. București, Timișoara și Galați se află în topul orașelor cu cele mai multe comenzi de mici înregistrate în aplicație. În ceea ce privește produsele comandate din categoria supermarket, apa plată ocupă primul loc în topul comenzilor la nivel național, iar Timișoara e al doilea oraș, după București, cu cel mai mare număr de litri comandați – peste 41.000. Sfântu Gheorghe este orașul cu cel mai mic număr de litri de apă plată comandați prin aplicație – 30 de litri în cele 3 luni de vară.
Pizza ocupă primul loc în topul felurilor de mâncare comandate și la nivel național, cu peste 3.900 de produse vândute zilnic în perioada iunie – august, în total 353.838 de produse. Topul este completat de shaorma, cu peste 327.000 de produse vândute și de burger, cu 225.030 de produse vândute în lunile de vară. Și salata a fost una dintre opțiunile preferate de consumatori, cu aproximativ 340 de produse comandate zilnic, cu un total de peste 30.000 de comenzi.
Mai mult, și tradiționalii mici cu muștar și bere se află printre produsele preferate, cu aproape 344 de mici comandați pe zi în perioada iunie – august.
În topul preferințelor din categoria de restaurante s-au aflat și: ciorbele, supele, înghețata și băuturile răcoritoare.
La comenzile din categoria supermarket apa plată conduce lista de cumpărături cu peste 2.200 de litri vânduți zilnic, în total peste 200.000 litri, urmată de cea minerală cu 40.000 de litri vânduți în lunile de vară și băuturile carbogazoase cu peste 23.000 de litri.
În ultima lună de vară, pizza a fost unul dintre cei mai folosiți termeni de căutare în aplicație, cu aproape 1.500 de căutari zilnice la nivel național.
Din topul căutărilor mai fac parte: „burger”, „sushi”, „shaorma” și „meniul zilei”.
În perioada caniculară, utilizatorii nu s-au rezumat doar la oferta culinară pusă la dispoziție de restaurante. Astfel că a existat o creștere semnificativă a cererii pentru produse precum înghețată sau cremă solară.
Trimite articolul
XAsta pentru că aplicațiile de pe care se face comanda nu mai afișează altceva înafară de pizza. Peste tot num pizza poți să comanzi, daca vrei altceva nu este…
-
Confirmation bias 🙂 E plin de orice altceva, nicidecum “altceva nu este”. Daca te-ai azi (de placere sau ura) pe shaorma, ai zice acelasi lucru despre ea. Depinde pe ce ne focusam.
Cu ce statistica de 2 lei se ocupa unii, in loc sa faca ceva util pentru societatea(si asa vai-de mama-ei) in care traim….