După un an de consultări cu primarii din Timiș, unitățile de învățământ superior cu profil turistic, agenții de turism din țară, ONG-uri, instituții de cultură și artă, infocentre turistice, ghizi, unități de cazare, producători, restaurante și asociații ale minorităților din județ, Consiliul Județean Timiș și cei din cadrul Asociației pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului în Timiș au definit un brand pentru județ.
Întreg procesul, care presupune realizarea brandului și unei strategii a costat aproximativ 40.000 de lei. La consultări au participat 72 de primării timișene și 17 stakeholderi locali.
După dezbateri, s-a creat o echipă de brand, unde au participat profesori universitari, artiști plastici, arhitecți, ghizi de turism, reprezentanți ai industriei ospitalității timișene și ai agențiilor de turism de incoming, reprezentanți ai infocentrelor de turism din județ și organizațiilor neguvernamentale cu activitate în domeniu, dar și reprezentanți ai Consiliului Județean Timiș.
Logo-ul județului a fost ales de CJT, după mai multe variante prezentate de echipa de brand. S-au ales elementele și culorile care definesc cel mai bine județul, așa cum spun cei implicați în proces. Însă ce înseamnă o destinație „experiențială” explică chiar reprezentanții consiliului județean:
„Vrem să transformăm Timișul într-o destinație favorită pentru vizitatorii interesați să cunoască profund locurile în care românii și-au recucerit libertatea, prin experiențe inovatoare și complexe, care includ oamenii, cultura, civilizația, istoria, gastronomia și podgoriile locului, interacționând cu spiritul dinamic al bănățeanului într-un cadru natural, care liniștește, inspiră și motivează. Județul Timiș este prima destinație experiențială din România și misiunea noastră este să dezvoltăm o destinație sustenabilă și atrăgătoare, în care oaspeții și gazdele sunt părtași egali ai stilului de viață și bucuriei generate de destinația Timiș. Avem misiunea să ridicăm Timiș în topul destinațiilor de excelență, astfel încât să devină destinația favorită pentru căutătorii de experiențe profunde, de iubitorii de cultură, doritorii de interacțiune cu oamenii din destinație în mijlocul mediului cultural/istoric și natural în care trăiesc”, spun reprezentanții CJ Timiș despre noul brand turistic creat.
Brandul turistic al județului va fi regăsit în toate comunicările publice și proiectele de turism care au legătură cu județul Timiș.
editor Amalia Kui
Trimite articolul
Xjalnic
Masca din spate imi lasa mie personal impresia unui sad face si descrie cel mai bine trairile actuale din sufletul oamenilor. Sincer eu nu identific Timisul cu niciun logo… biserici/manastiri?! castele?! podisuri verzi cu pomi?! un text calibri?! atat s-a putut?! doamne ca imi este mie rusine sa citesc pana la capat citarea reprezentantiilor CJ Timis.
Extrem de slab, ne-a binecuvântat Dumnezeu cu ape tămăduitoare în zona noastră (Buziaș, Băile Călacea, Lovrin), dacă erau pe aici ungurii făceau zeci de milioane de euro pe an dintr-un foc doar din asta. Avem regiunea muntoasă Țara Făgetului cu peștera Românești, cascadele Șopot și cornet, bisericile de lemn din zona aceea, avem Lunca Mureșului și Lunca Timișului cu arbori și vegetație seculară, avem lacul Surduc și aș putea să o țin până mâine. Așa e când ajung să ne conducă tot felul de directorași aveniți de pe la Călan și Băicoi care nu au nimic de-a face și habar n-au de specificul locurilor astora.
Asta e strategie de 2 bani. Refaceți-o și puneți în valoare tot ce are județul.
Un copil de clasa a IV a facea ceva mai fain. Este oribil!
Experiential:
vizitati orase incremenite in epoci de mult apuse, murdare, fara apa calda sau caldura; aveti grija sa nu va imbolnaviti, si in spitale sunt aceleasi conditii
tineti-va tot timpul copii de mana, in zonele pietonale avem curieri pe biciclete,
Biciclisti, pentru a merge pe trotuar, nu ratati Timisoara, aici este considerat normal. Daca cumva pe asa numitele piste de biciclete intalniti sageti care indica un anume sens de mers, nu va impacientati, nu sunt obligatorii, nici semnele de stop desenate inainte de traversarile pentru biciclisti. Mai bine fiti cu ochii pe stalpii de iluminat care au prostul obicei sa va ignore.
in parcuri puteti trai clipe bacoviene, sunt intr-adevar depresive,
nu ratati experienta unei calatorii cu tramvaie de la jumatatea secolului trecut, aduse direct din germania.(mai bate, mai troncane, pentru o experienta desavarsita)
aventurati-va pe drumurile judetene pentru experiente offroad on the road, un concept exclusiv cjt timis
atentie la participantii la trafic: multi autodidacti, fara permis. altii, cu permisul suspendat( pe baza asta sunt alesi in functii publice)
daca aveti numere la masina din judete sudiste, veti fi primiti cu mare drag si vi se va explica ca cei cu numere de TM conduc corect, iae cei care nu, sunt de fapt vinituri sub acoperire.
atentie mare: e zona cu cele mai multe accidente grave din tzara UE cu cele mai multe accidente grave. Conduceti si voi Experiential. The experience of a life time.
Marcaje turistice ar fi pe ici pe colo, unde lipsesc, puteti organiza un fel de treasure hunt, nu credeti ca e o idee minunata? mai cautati, va mai plimbati… aia e.
Va asteptam, banii timisorenilor sa ramana in Timisoara, dar veniti si voi sa cheltuiti pe aici. cheltuiti rapid si plecati. sau mai bine trimiteti banii, banatenii sunt ospitalieri cu banii in special, nu neaparat cu viniturile.
Daca totusi veniti, haideti la Timisoara, aceat “primul oras iluminat cu SEMAFOARE!” ; de parcat, aveti sanse la mall, inca nu avem park & ride care se pot face pe fonduri europene, suntem ocupati cu proiecte mai vechi ce nu le-am putut anula, dar le taraganam cat putem. mai organizam periodic evenimente cu inchidere de strazi si blocarea circulatiei lrin centru, indicatoarele rutiere nu prea o sa va ajute, asadar folositi cu incredere waze care va va conduce printre blocuri cu arhitectura eclectica, priviti cu grija calitatea lucraturii mansardelor, imbinarea subtila intre comunism si capitalism salbatic cum numa’n vest poti vedea. pe alocuri, si celebrele garaje cu varza murata de care noua administratie are grija ca de niste relicve arheologice de importanta UNESCO.
Castelele de pe valea Loarei sunt copii nereusite ale castelelor cu turnulete din zona noasta, cei mai de seama arhitecti din zona le au aprobat considerndu-le la nivel de Zaha Hadid.
Ati auzit de baile Calacea? si pe aici batranii isi mai aduc aminte de ele,( tinerii stiu doar de Szeged, ce sa le ceri, tineri…).
Buzias? colonada e renovata, dar parcul… pregatit pentru insamantarile de toamna.
V-am prezentat doar cateva din experientele pe care le puteti trai in zona noastra, restul va las sa le descoperiti singuri
Acest comment e un pamflet. In orice zona a tarii sunt si lucruri frumoase, ofertante si altele care necesita imbunatatiri. La fel si Timisul. Incurajez cjt sa lase mai moale gargara sforaitoare gen almanahul flacara ori ziarul scanteia, sa lase deoparte luptele politice, si sa se ocupe mai mult de administrare.
Cel mai jalnic logo care nu respecta niciun principiu de baza a graficii! Prea multe culori, cand e micsorat nu se mai intelege nimic, genul asta de scris trunchiat trebuie facut cu cap (pana intelege omul ce scrie ii ia ceva timp!), principiul egalitatii nu este respectat (castelul e centrat aiurea si e mai mic decat biserica, landscape-ul ala verde e labartat). Mai sunt multe de scris negativ, dar o sa ma opresc aici! Nu stiu cati bani ati “investit” in acest rezultat dezastruos dar, misiunea ridicatii Timisului in top a pornit cu un minus major, din pacate! Bleah
Vă rog spuneți-mi că acele imagini atașate nu sunt defapt logoul :((
cica de ce nu ne vaccinam. de ce nu avem incredere in guvern. pentru ca uite. atat de retardat e guvernul. ce inredere sa ai? nu e in stare sa faca un logo, dar sa ne asteptam ca e bine cum copiaza america si FDA-ul corupt. ca “stiinta” asa se face – “ascultati de autoritati”. atat cel central, cat si cele regionale si locale. ma kak pe guvern.
Jalnic, facut de un copil de gradinita in pauza, in timp ce manca un sandvis!