Primăria Timișoara și Brantner Servicii Ecologice din Cluj-Napoca au semnat în 11 februarie acordul-cadru pentru salubrizarea stradală. Societatea a primit o perioadă de mobilizare de 90 de zile, pentru a face angajări, pentru a cumpăra utilaje și pentru a-și deschide punct de lucru în Timișoara. Din 15 mai se intră în tot orașul, ne-a dezvăluit directorul local al Brantner, dar muncitorii au început deja să intervină cu măturat și spălat mecanizat.
„S-a intrat deja pe mai multe zone, s-a intrat de săptămâna trecută și cu spălat mecanizat, s-a intrat treptat mai mult decât am promis și decât ne-am propus. Cu golitul coșurilor stradale s-a intrat peste tot înainte de Paști. Se vede că nu s-a lucrat un an aproape deloc. Se vede și se simte, cantitățile sunt impresionante, mi-e greu să centralizez cifre. Sunt peste cifrele estimate de gunoaie ridicate de pe străzi, la partea noastră de salubrizare, și pe stradal, pe coșuri, pe tot ce se aruncă pe lângă coșuri”, a dezvăluit pentru tion.ro Teodor Pasici, directorul Brantner Servicii Ecologice Timișoara.
Brantner a început curățenia stradală încă din 3 aprilie, cu zona centrală, zonă pe care conducerea Brantner Timișoara a decis să o extindă.
„Pe partea centrală se lucrează pe trei schimburi. Din păcate, după eliberarea coșurilor, care se face în trei schimburi, apar cetățeni de la blocuri care aruncă gunoiul menajer în coșurile stradale, nu în tomberoane. Este un fenomen… Din punct de vedere al ambiției, eu zic că în vreo trei luni îi schimbăm puțin fața orașului. Pe zona centrală, pe care am prelungit-o față de vechiul operator, până la Badea Cârțan, Bega și Podul Jiul, s-a schimbat deja aspectul complet, dar contează foarte mult și puțină implicate din partea autorităților, și pentru menținere și un pic de disciplinare”, ne-a mai spus Pasici.
Revenind la curățenia în cartiere, majoritatea străzilor nu au fost măturate de câteva luni bune, astfel că va trece ceva timp până când se va putea interveni pe toate. Conducerea societății de salubritate spune că este nevoie de un program clar pentru parcatul mașinilor, pentru că altfel nu se poate trece cu mașinile de curățenie așa cum ar trebui.
„Pe cartiere am făcut diligențe și o să le fac în continuare, pentru că aș dori realizarea unui program de eliberat mașinile pe timp de zi din parcajele laterale ale drumurilor, este obligatoriu pentru o curățenie decentă. Nu putem să măturăm ici pe colo și să spălăm ici pe colo. Trebuie făcută o curățare și o spălare masivă”, ne-a declarat Teodor Pasici.
Societatea de salubritate are deocamdată 14 utilaje deja pentru Timișoara. S-a decis însă suplimentarea planificării inițiale, pentru că s-a descoperit că volumul de muncă era mult mai mare și atât forța umană, cât și utilajele gândite erau insuficiente. Directorul Brantner spune că în câteva luni vom avea și coșuri de gunoi noi pe străzile orașului.
Firma austriacă Brantner Servicii Ecologice din Cluj-Napoca va ține lună și bec străzile Timișoarei în următorii patru ani, după ce a câștigat licitația primăriei cu o ofertă de 86,61 milioane de lei cu tot cu TVA, adică 18,2 milioane de euro. Societatea clujeană ar fi venit mai mult decât pregătită la licitația primăriei și nu a scăzut foarte mult oferta față de valoarea estimată a contractului, care era de 86,62 milioane de lei cu TVA. Durata unui contract subsecvent este de 12 luni sau poate fi încheiat ori de câte ori va fi nevoie, în funcție de necesități și fonduri, iar acordul-cadru nu poate fi reînnoit. În fiecare an, Brantner Servicii Ecologice va primi 21,5 milioane de lei cu tot cu TVA.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/curatenia-in-timisoara-nicolae-robu-s-au-facut-progrese-vom-cumpara-peste-1-000-de-cosuri-stradale/2238027
http://www.tion.ro/brantner-a-inceput-curatenia-stradala-in-timisoara-deocamdata-doar-in-centru/2226994
http://www.tion.ro/strazile-timisoarei-au-sanse-sa-fie-maturate-inainte-de-paste-noul-contract-pentru-curatenia-stradala-semnat-live-pe-facebook/2194514
Citiți principiile noastre de moderare aici!