Probleme cu modernizarea bulevardului Liviu Rebreanu din Timişoara au fost atât la terminarea lucrării, când trebuia să se facă recepţia, cât şi după, în ceea ce priveşte întreţinerea investiţiei pe perioada de garanţie şi modul în care societatea Confort a înţeles să ia măsuri pentru remedierea defecţiunilor apărute.
„În urma apariţiei unor defecţiuni, încă din anul 2010, s-au transmis peste 40 de solicitări către societate în vederea remedierii degradărilor, cu menţiunea că străzile, fiind în garanţie, responsabilitatea în cazul unor evenimente rutiere produse revine societăţii. La solicitările noastre S.C. Confort S.A. a reacţionat de cele mai multe ori cu întârziere şi a făcut reparaţii de proastă calitate, impunându-se o nouă solicitare. Şi la execuţia lucrărilor societatea şi-a îndeplinit cu greu obligaţiile contractuale, în ce priveşte calitatea lucrărilor executate, fiind necesară amânarea recepţiei la terminarea lucrărilor, în data de 26.09.2008 (…) Societatea a fost obligată să ia măsuri de remediere şi pentru verificarea calităţii s-au făcut demersurile necesare pentru realizarea unei expertize tehnice (…) În 28.05.2009 lucrarea a fost recepţionată cu obiecţii, impunându-se constructorului noi lucrări de remediere, pe care le-a finalizat în 23.10.2009”, au explicat reprezentanţii Primăriei Timişoara.
Valoarea lucrării a fost de peste 16,1 milioane de lei potrivit autorităţilor locale, ceea ce înseamnă peste 3,6 milioane de euro.
În 2009 s-a făcut recepţia la terminarea lucrărilor şi în luna mai ar trebui să se semneze recepţia finală.
Perioada de garanţie pentru lucrarea de modernizare a bulevardului Liviu Rebreanu – bulevardul Iosif Bulbuca expiră în data de 28 mai 2015, spun oficialii municipalităţii.
Problema este că primăria a constatat că a dispărut garanţia de bună execuţie a lucrării înainte să se facă recepţia finală.
„Garanţia de bună execuţie a lucrărilor este de 5% din preţul contractului şi a fost virată prin reţineri succesive în contul (…) deschis la Anglo-Romanian Bank Limited (ARBL) şi potrivit prevederilor contractuale se recuperează de către executant 70% pe baza procesului verbal de recepţie la terminarea lucrărilor şi 30% pe baza procesului verbal de recepţie finală. După ce Banca Comercială Română ne-a comunicat numărul noului cont de garanţii pentru lucrarea „Modernizare Bd. L. Rebreanu – I. Bulbuca”, ca urmare a încheierii unui contract prin care ARBL a fost de acord să-şi transfere activitatea bancară către BCR, prin adresa SC2011- 22994/14.10.2011 am solicitat băncii să ne comunice suma existentă în contul respectiv. După primirea răspunsului că în contul respectiv nu a fost transferată nicio sumă şi că soldul acestuia este 0 (…), am solicitat Direcţiei Economice şi Serviciului Juridic să facă demersurile legale pentru recuperarea garanţiei aferente lucrării”, afirmă reprezentanţii municipalităţii. Aceştia spun că suma care trebuie recuperată este de aproape 230.000 de lei.
Oficialii primăriei susţin că au cerut şi societăţii Confort să le comunice „data şi modalitatea prin care a retras din cont suma aferentă”.
Robu: Nu ştiu unde sunt banii…
Ce se va întâmpla în continuare? Primarul Nicolae Robu spune că… se vor urma procedurile legale.
„Dacă nu poate fi făcută recepția finală, evident că se vor cere firmei daune, așa cum prevede legea, prin instanță, dacă nu se vor putea rezolva problemele în mod amiabil. Nu contează că este în insolvență, asta nu are nicio importanță. Câtă vreme este în insolvență, nu se schimbă decât decidentul în interiorul firmei. Firma este condusă de un administrator judiciar numit de instanță. Atâta tot. Când este în faliment, atunci se valorifică bunurile pe care le are, capitalul social, atunci nu mai ai ce să faci. În 2009 s-a reținut o garanție de 5% din cele 16 milioane – acea sumă a dispărut din conturile primăriei. Nu cunosc aceste aspecte, ele s-au întâmplat în legislatura anterioară și probabil că va trebui să se ancheteze de către organele de anchetă o astfel de situație. Cine este vinovat trebuie să plătească, dacă se constată acea vinovăție. Asta nu ține de atribuțiile primarului, ci de atribuțiile organelor de anchetă. Este cunoscut lucrul și probabil e în derulare… Nu știu unde sunt banii… Nu i-am găsit acolo, când am devenit eu primar, acei bani erau dați înapoi, ca și cum s-ar fi ajuns la concluzia că lucrarea a fost bine executată. Ceva de genul acesta s-a întâmplat. Este o situație care trebuie anchetată de anchetatori. Este făcută, am înțeles, o sesizare”, a declarat, marţi, Robu.
Pe de altă parte, primarul spune că lucrarea a fost una „cu cântec” pe tot parcursul ei, iar regimul de trafic de pe bulevardul Liviu Rebreanu „este unul înfiorător”.
Rămâne de văzut cum va evolua situaţia…
Articole pe aceeași temă:
DisConfortul continuă! Bulevardul Liviu Rebreanu intră din nou în lucrări
Primăria spune stop joc: ultimul termen pentru refacerea bulevardului Liviu Rebreanu!
Slalom printre fisuri in asfalt pe bulevardul Rebreanu – Bulbuca
Citiți principiile noastre de moderare aici!