În luna februarie, primarul Timișoarei le dădea o veste bună șoferilor. Le spunea că în acest an vor putea să-și lase mașinile într-o parcare etajată, prima urmând să fie amenajată în spatele unor blocuri de pe Calea Martirilor.
„Dăm drumul cu viteză maximă la proiectul de amenajare a unei mari parcări pe două niveluri, cum se intră pe Martirilor de pe Liviu Rebreanu, la distanță nu prea mare, pe stânga, în spatele blocurilor de pe stânga, cum se merge pe Giroc. Pe stânga de la Ștefan Stâncă (n.r. actuala Doctor Ioan Mureșan), acolo este un spațiu foarte mare între blocuri, acolo e cel mai potrivit să facem o parcare pe două niveluri, vom face ceva model cum nu e în România”, explica atunci edilul.
În luna mai am încercat să aflăm cât de repede s-au mișcat specialiștii de la SDM, care au fost însărcinați de primar să facă un proiect nemaiîntâlnit în România. Se visa la o parcare modernă, cu un etaj și cu iarbă și copaci pe acoperiș.
„Vom vedea ce vor propune specialiștii, ca un nivel să fie în subteran și unul la sol, sau sol și un etaj, poate va fi demisol, o să vedem, specialiștii vor stabili. Dacă se pretează și vom avea un planșeu al parcării, deasupra vom face spațiu verde, vom planta și copaci potriviți pentru așa ceva, iarbă, vrem să facem ceva și frumos și funcțional”, ne mai povestea edilul.
Am aflat atunci că, de fapt, SDM nu a avansat deloc și că, deși are un atelier de proiectare, nu s-a putut ocupa de un obiectiv atât de stringent. Nicolae Robu ne spunea că va forța atitudinea celor de la SDM, care trebuie să se concentreze și chiar să angajeze oameni în plus care să se ocupe de proiect.
„Ei au atelier de proiectare și fac proiecte pentru diversele intervenții pe care le avem în oraș, dar mi s-a transmis că nu fac față, că nu au forțe suficiente. Trebuie să-și mărească forțele, este foarte foarte important să putem merge în ritm mai alert cu toate aceste lucrări de creștere a confortului nostru în oraș. I-am cerut (n.r. directorului SDM) să mai caute oameni, e părerea lui cum se organizează, eu nu sunt supra-director la SDM, dar el ca director trebuie să găsească o soluție”, explica Robu.
Prima parcare, gata poate la anul
Se pare că, totuși, proiectul nu a fost atât de important pentru SDM, care până la urmă ar avea o variantă finală de parcare. Construcția nu va fi cu certitudine gata în 2018, dar edilul-șef speră că măcar va fi deschis șantierul în această toamnă.
„Eu încă sper să ne apucăm în această toamnă și tot pistonez în acest sens la SDM, încă sper să ne apucăm. Nu cred că vom putea finaliza, dar măcar să ne apucăm în această toamnă, pentru că avem terenuri libere pe care putem să începem construcția de parcări, primele parcări supraetajate. La început au fost niște abordări necorespunzătoare care conduceau la complicații din cauza viziunii urbaniștilor de la primărie, până la urmă s-a ajuns la variante bune care pot fi implementate și relativ ușor și fără costuri mari, foarte funcționale”, a precizat Robu.
Edilul susține că se va merge pe cea mai simplă variantă: parcare la nivelul solului, fără demisol, fără lifturi, dar cu un etaj, probabil pe structură metalică.
„Varianta finală este una simplă, cu parcare la nivelul solului, nu demisol, nici într-un caz subteran, nici cu lifturi și alte complicații, ci pur și simplu o variantă simplă de parcare pe un nivel la nivelul solului actual și un etaj. Sunt variante de abordare și pe structură metalică și pe structură de rezistență de beton, dar aș vrea să mergem pe structură metalică, este mult mai ușor și, spun specialiștii, este mai avantajos. Sper ca săptămâna viitoare să tranșăm subiectul acesta, eu încă nădăjduiesc că până la sfârșitul anului să putem să și începem. Nu pot să spun un angajament, știți bine că eu mi-am dorit ca până la sfârșitul acestui an să o avem și mereu am spus că până la venirea iernii vom avea una, nu mai cred că vom avea una, dar cred că vom începe să realizăm una”, a explicat edilul-șef.
La cum s-au mișcat lucrurile până acum, oricum numai nu cu viteză maximă, este greu de crezut că cei de la Societatea de Drumuri Municipale se vor apuca să și lucreze pe teren anul acesta.
Martirilor e gata, dar se mai mută niște stâlpi
Primăria ar fi închis în sfârșit și șantierul de pe Girocului, de la fosta Lidia până la ieșirea din oraș, unde au fost amenajate patru benzi de circulație, trotuare decente și piste de biciclete acolo unde s-a putut. Șantierul de acolo a costat peste 9,4 milioane de lei cu tot cu TVA, iar de lucrări s-au ocupat firmele Super Construct şi Electroechipament Industrial. Ar mai fi de mutat însă niște stâlpi…
„Am trecut vineri dimineață pe Calea Martirilor, să văd dacă în sfârșit s-au făcut marcajele și este totul în regulă. Da, este, va mai trebui să se mute ceva stâlpi acolo în intersecție, dar a ieșit frumos până la urmă. Problema pe care o avem în continuare este să facem la fel de frumos între Mareșal Prezan/Mareșal Averescu, la intersecția cu Calea Martirilor, și Liviu Rebreanu, pe Calea Martirilor. Chiar și mai departe, până la Casa Tineretului, până la racordul cu str. Surorile Martir Caceu. Acolo avem ecart pentru patru benzi, chiar avem și marcaj de patru benzi, dar nu sunt funcționale decât două benzi, întrucât pe fiecare sens o bandă e consumată prin staționarea mașinilor”, a spus primarul.
Potrivit edilului-șef, abia când vom avea o astfel de parcare în zonă se va putea vorbi despre circulație pe cele patru benzi de pe Calea Martirilor, de la Arieș până la fosta Lidia.
„Desigur că noi am putea să intervenim în forță și să împiedicăm staționarea de mașini acolo, dar înțelegem că oamenii nu au unde să și le țină până când vom amenaja parcări între blocuri. Prin urmare, nu o să ne bucurăm sută la sută de investiția pe care tocmai am finalizat-o, în mare măsură ne vom bucura, dar abia când se va elibera de mașini staționate și acest tronson din Calea Martirilor vom avea o fluență de patru benzi de trafic pe toată Calea Martirilor”, a conchis Robu.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2119687″]
[related-post post_id=”2041767″]
[related-post post_id=”1983003″]
[related-post post_id=”1978847″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!