Cei care au întocmit Master Planul au gândit totul în termeni financiari, cuantificanbili. Nu au luat în calcul nevoile medicale ale bătrânilor care trebuie să efectueze vizite lunare la doctor. Documentul stabileşte o serie de măsuri menite să facă din România o ţară cu transporturi mai eficiente. Astfel, dacă documentul ar deveni realitate, atunci doar 60% din actualele linii ferate să fie în continuare utilizabile, iar restul de 40%, linii secundare, să fie trecute la capitolul neiportante.
Această ultimă parte ar urma să nu mai beneficieze de sprijin sau subvenţii de la stat pentru operare şi pentru întreţinere. În cea mai optimistă variantă liniile considerate paria infrastructurii feroviare ar putea fi luate în grijă de autorităţile locale şi acestea să le subvenţioneze. Dacă vor şi dacă au din ce!
Regionala Timişoara nu este printre cele cu cele mai multe linii ce ar trebui trecute la capitolul neperformante. Chiar şi aşa, 11 trasee sunt incluse la categoria inutile, dintre acestea cinci din Timiş: Sântana – Brad, Timişoara Nord – Cenad, Livezeni – Lupeni, Caransebeş – Bouţari, Cărpiniş – Ionel, Lovrin – Nerău, Jebel – Liebling, Simeria – Hunedoara, Mintia – Păuliş – Lunca, Gr. T Subcetate – Haţeg, Jimbolia – Lovrin.
Citiți principiile noastre de moderare aici!