Edilul liberal anunță o evidență online a tuturor clădirilor istorice din Timișoara. O muncă grea, care durează, dar care va fi dusă la bun sfârșit, ne asigură acesta.
„Activitatea de la Patrimoniu a necesitat o activitate mai intensă în ultima perioadă. Asta și pentru că împreună cu consilierii personali – Cătălin Olteanu și Ilie Sîrbu – am pornit un program pentru o evidență electronică a clădirilor istorice. Această bază de date va fi de mare ajutor cetățenilor în aflarea informațiilor despre clădiri. Orice decizie luată de colegii de la Patrimoniu privește direct cetățeanul, dar și istoria orașului nostru, așa că responsabilitatea acestei Direcții este deosebit de mare”, a transmis Cosmin Tabără.
Viceprimarul spune că munca a început deja, dar cu un mic inventar pe Spații cu Altă Destinație ale primăriei. Vrea să găsească inclusiv sponsori și voluntari care să „sape” după poveștile clădirilor istorice.
„S-a făcut deja un mic inventar pe SAD-uri. Costul proiectului nu e așa mult, vrem să lucrăm cu voluntari, pe site-ul primăriei să avem un patrimoniu istoric: ai deschis, ai dat click, ai văzut clădirea, o poză și informații. Poate găsim și sponsori, contează foarte mult pentru Timișoara, pentru că este foarte important patrimoniul istoric. Vorbim în primă fază de clădiri istorice”, ne-a explicat edilul.
Potrivit lui Cosmin Tabără, totul va fi gândit pe zone și pe cartiere. Fiecare clădire istorică va avea o fișă. El crede că proiectul ar putea fi pus la punct în șase luni, cu condiția să se găsească destui voluntari.
„Estimăm cu undeva în șase luni l-am putea face, vrem să avem și o aplicație pentru telefon, acum se pun la punct toate detaliile. Ideea există, posibilitate este, avem și susținerea lui Val Mureșan (consilierul personal al primarului Fritz – n.r.), care se ocupă de digitalizare”, a conchis viceprimarul Timișoarei.
editor Dan Oancia
Trimite articolul
Xba, numara-mi-ati coaiele, ceva concret cand vedem in oras? ca tot “numaram” si “reorganizam”
“domnul” vice ar trebui sa isi ia si un consilier personal pentru limba romana.
-
Sau cum sa te faci ca te ocupi de ceva atunci cand consumi gazul de pomana. Propun ca primaria INTAI sa reabiliteze o cladire, si abia apoi sa-i faca ce fisa electronica vrea, cu povesti, acte, plan al constructiei original sau nu, legende, poze vechi etc. Si mai terminati cu voluntariatul asta, ca prima solutie. N ati angajat si profesionisti printre hoardele de consilieri? astia stiu numa sa dea din gura aiurea? voluntariatul tre sa fie un 10 la suta maxim, pentru chestiile de rutina. Vai de noi cu asa “administratie”. Stiti numa sa aruncati haotic idei de genul sa fie bine sa nu fie rau in domeniul “x” unde domeniul “x” e orice, de la curatenie la reabilitare, la asfaltare, la spitale, termoficare, puz-uri, transport in comun. Voi dati din gura sa fie bine, si niste voluntari tre sa rezolve cumva ca prin minune. Si doara Timisoara e oras foarte bogat, te astepti sa se vada. Probabil altceva ii lipseste. Dar hei, aici e vrajeala cu banii care se duc la centru, fara sa arate nimeni un bilant cu cat se duce la centru si cat vine de acolo, cat ii bugetu raportat la suprafata si populatie comparativ cu alte orase… Tzine vrajeala la votantzii neinformati, care se victimizeaza si voteaza… emotional. Vai de capu vost si vai de noi.
Mai sunt 20 de luni
Pina la CCE 2023 !
Cladirile istorice au costuri de intretinere ridicate iar cel mai important lucru este sa nu se degradeze. Primaria nu are nici bani si nici timp asa ca solutia ar fi concesionarea pe mai multi ani catre institutii private care isi permit acest lucru, cum a fi bancile. Astfel ar scadea costurile primariei iar imobilele ar fi intretinute.
-
Pentru cladirile apartinind primariei trebuie ca aceasta sa gaseasca si bani si timp, pentru ca sunt intr-o stare jalnica.
Fa rai din ce n-ai! 😀