Dacă în marile orașe din Franța sau Germania se investesc sume frumoase în această perioadă pentru transportul alternativ, la Timișoara se alocă aceleași sume infime pentru infrastructura pentru bicicliști.
De exemplu, primăria desființează în această perioadă prima pistă de biciclete de pe carosabil din istoria orașului și o reamenajează pe trotuar. S-a luat așadar decizia ca spațiul bicicliștilor să fie împărțit cu pietonii, nu cu mașinile, deși bicicleta este considerată un vehicul. De altfel, în centrul Timișoarei este interzis pedalatul, iar trotuarele de la marginea cartierului Cetate, de pe Inelul I, sunt prevăzute cu piste de biciclete pavate.
Primarul Timișoarei susține că lucrările la trotuare vor fi încheiate în curând și îi îndeamnă pe timișoreni să meargă mai mult cu bicicleta sau pe jos. El nu o poate face, pentru că locuiește „cam departe”. Mai mult decât atât, spune că nu poate pedala în ținuta de primărie și că ar trebui să se schimbe când ajunge la serviciu.
„Pentru că vine sezonul cald, recomandarea mea este câți mai mulți să mergem cu bicicleta sau pe jos. Eu stau cam departe, dar mă bate gândul ca măcar o parte din drum s-o fac pe jos. Mă mai gândesc dacă și cu bicicleta. Sigur, cu bicicleta trebuie să mă îmbrac în altă ținută și să mă schimb în fiecare dimineață dacă voi merge cu bicicleta. Dar voi face ceva, ca să îndemn lumea să schimbe puțin din obișnuințele de până acum. Transportul în comun este foarte important, am făcut investiții uriașe, ca niciodată în istoria acestui oraș”, a explicat marți edilul-șef.
De menționat și faptul că din cartierul Soarelui, unde locuiește primarul, până la primărie sunt aproximativ 5 kilometri.
Ce se întâmplă în alte orașe europene
Desigur, în alte țări se poate pedala și în costum. De exemplu, în vara lui 2018, premierul danez Lars Lokke Rasmussen i-a arătat președintelui francez Emmanuel Macron cum se vede Copenhaga de pe bicicletă.
În această perioadă, autoritățile din marile orașe europene se concentrează pe infrastructura pentru biciclete. Ministrul Ecologiei din Franța a cerut grupurilor care promovează pedalatul să le dea o mână de ajutor autorităților locale pentru amenajarea unor piste temporare de biciclete.
În Germania, în landul Baden-Württemberg, se va dubla suma pentru piste de biciclete și drumuri pietonale, urmând să se facă investiții de 58 de milioane de euro. Ecologiștii din Germania au cerut primăriilor din peste 200 de orașe să facă piste de biciclete, chiar și provizorii. Se dorește evitarea, în perioada post-pandemie, a aglomerației din autobuze și metrouri. Primăria din Berlin a amenajat deja kilometri întregi de piste provizorii de biciclete.
La fel, autoritățile din Milano vor să deschisă mai multe străzi pentru bicicliști și pietoni.
Toate acestea în timp ce la Timișoara rămâne în continuare interzis pedalatul în zona centrală.
Trimite articolul
XDe la Robu din Soarelui pina la primarie, pe Rebreanu, Aries/Cluj, Pirvan si Ferdinand, sint 4 kilometri. Integral pe “piste” de biciclete. Fara deal si fara vale, plat ca cerebelu’ de militian.
In ritm de plimbare (16 km/h) face traseul in douazeci de minute, cu tot cu asteptat la semafoare. La costum, fara sa transpire. Ocazie cu care mai afla si el care-i viata biciclistului timisorean si cum a inteles primaria sa-l “ajute” in ultimii ani.
Asa ca nu tine asta cu statul departe. Alta-i problema: ii pica blazonul daca se da jos din Mercedes si se urca pe bitigla, ca majoritatii romanilor, de altfel.
-
@Afilon: Nu cred ca in ritm de plimbare prinzi 16km/h. Eu cand merg (inainte de covid) la lucru cu bicicleta Fratelia->linia lui 7-> Drubeta -> Balcescu -> Maria (pe linia de tramvai) imi ia vreo 25 de minute, si e doar vreo 3 km
-
Dragul meu, mersul pe bicicleta e de patru ori mai eficient ca mersul pe jos. Sau formulat altfel, mergi de patru ori mai repede pe bicicleta la aceeasi putere dezvoltata.
Un ritm normal de plimbare pe jos e de patru kilometri pe ora. Cu acelasi efort, dar pe bitigla, atingi aproximativ saisprezece.
Nu e o lege precisa, unii vor bate catre douazeci altii abia vor ajunge la paispe. Dar daca tu, pe bitiglu, in ritm lejer, poti abia sapte kilometri pe ora (adica nici dublul ritmului de miscare per pedes), parerea mea e ca ar trebui sa maninci mai mult dimineata.
-
@afilon Cand mergi complet lejer, fara graba cu bicicleta nu cred ca e chiar de 4 ori mai rapid. Eu pe jos ajung in 40-45 de minute, cu bicicleta in 20-25 minute pe traseul indicat. Deci cam dublu viteza nu x4
-
Probabil traseele tale sunt asemănătoare celor de la Nazca
-
se poate sa taci vreodata din gura? doar tampenii spui, mereu, sa te afli in treaba
-
-
-
Pe acolo bate. Străbat orașul nord-sud în fiecare zi lucrătoare, fac în jur de 40 de minute (4 semafoare), la exact 7.3km și merg foarte lejer.
-
cata filozofie!
mersul normal cu bicicleta e 15-16km/h
cei care avem vitezometru stim
-
-
16km/h este ritm de alergare cam atat e limita la testul Cooper, de exemplu la maraton se fac aprox 21km/h.
Dl Robu nu poate pedala ca este la costum; dar prim-ministrul Olandei cum poate pedala in costum?
-
Unul din cei doi e obez, ghici care?
nu cred ca sunt 5km de la oRbu de acasa pana la PMT; daca el considera aceasta dinstanta “prea lunga” e clar …
tot asteptam alegerile sa ne scapam de el
Eu as fi fericit daca ar merge si cu mijloacele de transport un comun pe care le lauda.Sa vada cât așteaptă după ele si ce mizerie e in ele
Ce faine’s trotuarili “alba neagra”!
Mergeti voi sarakilor, ca vin si eu cu masina.
Mai tineti minte cand, de ziua mobilitatii, a iesit Robu cu sleahta din primarie sa se dea cu bicla dar au mers pe drum si cu escorta de la politia locala?
Am pedalat personal pe noile table da sah cu o cursiera. Sunt superbe. Si frumoase si fara probleme cu denivelarile. Singurele comentarii ar fi la urcarea si coborarea de pe trotuare. Dar pt design nota 10 Robu.
-
Unii ar merita si nota 10 pentru lins…
Asta mu poate nimic dar mai vrea un mandat .Poate il ofera justia.
Din Soarelui pana la Primarie = 3.1km, cam 12 minute pe bicicleta, nici repede, nici incet. Incercati.
Eu nu sunt cu mult mai tanar decat Robu, de multe ori parcurg un traseu similar cu bicicleta. Uneori as lua taxiul, dar dureaza prea mult timp. De masina nu vorbesc, te duci in Centru. trebuie sa parchezi, unde apuci, daca apuci.
Inteleg treaba cu costumul, dar macar uneori, sa zicem o data pe saptamana, ar putea sa se suie pe bicicleta. Sau pe trotineta, macar asa, ca sa ne dea un exemplu. Nu chiar in fiecare zi trebuie sa fii la 4 ace in Primarie. Pana si Ceausescu se ducea “pe teren” in pulovar.
De multe ori i-am vazut pe bicicleta prin oras pe Viorel Coifan (PNL) sau pe Viorel Sasca (PNTCD), si ei “alesi”, si ei timisoreni.
Unii lucreaza pentru Timisoara, pentru timisoreni. Asta isi inchipuie ca totul e pentru el, pentru ideile lui, pentru prietenii lui, pentru placerea lui.
Acum intelegeti de ce se fac piste penibile pe trotuar?
Primarul (pentru ca el hotaraste, da-le incolo de comisii si de specialisti) considera ca un drum de 4 km cu bicicleta e PREA LUNG. In gandirea lui, deplasarile cu bicicleta se fac pe distante de 1-2 km, in cazul asta bineinteles ca par mai acceptabile dungile de pe trotuar.
In fine, nu ma astept sa pedaleze toata lumea dar nici in troleibuz sau in tramvai nu cred ca l-am vazut vreodata (pentru deplasari, nu plimbat o statie pentru publicitate). Nici macar asa, in timpul liber sau din curiozitate, sa vada cat de bine e pus la punct transportul in comun in orasul pe care il conduce.
In cele din urma trebuie sa recunoastem cel mai curat aer tot pe bancheta din spate din Mercedes este.
Risipa de bani specifica domnului Robu. Oare nu erau alte priorități pentru Timișoara?
Stai pe naiba departe ! De la tine pana la primarie sunt sub 4 km !!!!! SUB 4 KM ! ceea ce inseamna 15 minute de pedalat relaxant. Nu, tu nu pedalezi pt ca iti e rusine. Vrei sa mergi cu masina ca romanu asa isi etaleaza “valuarea” . Un alt motiv pt care nu pedalezi e ca nu ai pe unde pedala, pt ca nu exista piste deloc in orasul asta ! Cand ma refer la piste, ca refer la infrastructura dedicata bicicletei, separata de pietoni si masini….+ ca pistele trebuie sa fie conectate intre ele, nu sa mergi pe o pista, iar dupa 300 de metri te obliga sa pedalezi pe trotuar, pt ca s-a terminat brusc si nu ai cum sa te bagi in trafic din cauza bordurilor. deci esti nevoit de la inceput sa pedalezi pe carosabil pt a putea pedala eficient. Cand zic pedalat eficient ma refer la pedalat utilitar (Lucru-Casa) cand vrei sa pedalezi cu viteza, nu sa faci slalom printre pietoni pe propriul lor trotuar care este furat si de masini si de biciclisti si de stalpi, tomberoane, jardiniere ….etc.
Eu merg cu bicicleta 35km dus si 35 intors. O ora jumate in fiecare directie = 3 ore pe zi de pedalat.
Cand ajung, fac dus si ma schimb = 10 min.
Cand spui “stau prea departe” si e vorba de 5km, nu faci decat sa arati ca esti penibil
Robule pune-ti subalternii la treaba ca le platim salariille degeaba! Acum ca traficul e scazut si vremea buna trebuiau reparate strazile, trotuarele, erc. Ca sa amenajezi o pista de biciclete pe trotuar e suficient sa tragi o linie de demarcatie cu vopsea.
Sigur ca nu e cea mai buna solutie dar e cea mai ieftina si mai rapida.
stai prea departe…lasa ca o sa te ajutam sa ajungi la bocsig ,poate instalezi si acolo ceva semafoare…
Noi toti il criticam dar nu se gandeste nimeni ca poate primarul asta nu stie sa mearga pe bicicleta. Atunci normal ca e lung un drum de 4-5km. Daca se urca pe bicicleta, pica intr-o parte, si ii sare vopseaua din par?
De la mine de acasa pana in 700 unde lucrez sunt 3.5 km. Dar cum sa pedalez daca mi-ai spart toate pistele pe care le foloseam, fara sa ma anunti macar pe Facebook?! Pista de pe str. Sf. Ioan si de pe Republicii este praf, pista de pe Piatra Craiului este sapata fix la capete, pe bd. Regele Ferdinand ai ciuruit tot, prin parc nu e voie, prin centru nu e voie iar sotronul de pe Michelangelo nu este gata, din loc in loc sunt gropi de nisip. Tu crezi ca trebuie sa fiu inscris in echipa “Faimosilor” ca sa ajung cu bicicleta la lucru? Atat de tare te doare de noi, astia putinii care mai mergem la serviciu fara masini?!