Candidatul USR/PLUS a susținut, miercuri, o conferință de presă în trafic, pe Aleea Ripensia, unde, alături de Ana Munteanu și Ruben Lașcău, candidați ai alianței pentru Consiliul Local Timișoara, și-a prezentat viziunea asupra viitorului traficului în oraș.
„Viziunea noastră, a mea, diferă radical de viziunea domnului Robu. Aceasta se concentrează pe un anumit mijloc de transport, pe mașină. Viziunea mea este una de libertate. Domnul Robu a zis că trăim în epoca automobilului și a zis-o nu cu tristețe, ci cu mândrie. Eu cred că trăim în epoca libertății, libertatea de a alege între mai multe mijloace de transport. Dacă acum pentru mulți timișoreni mașina nu este o alegere, ci o necesitate și doar dacă reușim să creăm alternative mai bune pentru mașina personală reușim să avem un sistem de mobilitate cu adevărat modern, care ne dă libertate tuturor (…) oamenii îmi spun că nu se simt respectați ca pietoni, trotuarele în cartiere sunt sparte (…) semafoarele știm care este situația, deci nici acolo unde facem ceva pentru șoferi nu o facem bine”, a spus Fritz.
El a ținut să îi liniștească pe șoferi, susținând că sub administrația lui nu se vor interzice mașinile, ci se va încuraja transportul în comun, cel pietonal și pe bicicletă.
„În Timișoara există 3.000 de semafoare, de 3 ori mai multe decât există în Cluj. E foarte important să înțelegem că deciziile pe care le luăm azi determină felul în care ne deplasăm peste 10, 15, 20 de ani. Greșelile care s-au făcut în trecut le resimțim azi. Și, din păcate, avem acum o politică care repetă aceleași greșeli pe care orașele din Occident le-au făcut acum 30-40 de ani. Ideea este să schimbăm direcția. Trebuie să creăm alternative mai bune decât mașina personală, care est un mijloc de transport important, dar nu poate să fie cel dominant. Noi nu vrem să interzicem mașini (…) eu nu cred în soluțiile prohibitive, epoca de piatră nu s-a terminat pentru că s-au interzis pietrele, ci pentru că au existat alternative mai bune”, a mai spus Fritz.
Planul lui Fritz
Astfel, planul lui Fritz se axează pe cele trei mari ramuri – transportul rutier, cel în comun și pietonal – în egală măsură.
„Planul nostru are trei axe principale. Vrem să creăm un oraș pentru pietoni și utilizatori de biciclete, vrem să facem transportul în comun accesibil și confortabil și să-l aducem din nou acolo unde a fost, și anume coloana vertebrală a transportului în Timișoara. Noi ne propunem ca 40% din călătorii până în 2030 să fie făcute cu mijloace de transport în comun. Al treilea obiectiv este rapiditate pentru șoferi, pentru că șoferii sunt cei care profită cel mai mult de un sistem de mobilitate în care cât mai mulți timișoreni se folosesc de bicicletă, mersul pe jos sau transportul în comun. Am avut o politică care a dezbinat oamenii, care a încercat să creeze o luptă între bicicliști și șoferi, între pietoni și șoferi, între pietoni și bicicliști și noi vrem să facem o politică care unește oamenii”, a explicat candidatul USR/PLUS.
Dominic Fritz a precizat că alianța nu „reinventează roata”, ci preia ideile bune din planul de mobilitate redactat încă din 2015, dar care, susține acesta, nu a fost pus în aplicare.
„Dacă ne gândim pentru cine este important acest sistem de mobilitate, eu mă gândesc la oamenii în vârstă, care stau în cartiere și care nu au cum să ajungă în centru sau în alte cartiere decât cu transportul în comun, mă gândesc la familii care vor să meargă cu copiii cu bicicleta în siguranță, la navetiști care nu vor să piardă ore în șir în trafic. Planul nostru vrea să unească orașul și să îmbunătățească transportul pentru noi toți. Noi nu reinventăm roata, dimpotrivă există strategii, un plan de mobilitate urbană durabilă, care a fost dezvoltat în 2015, care, din păcate, nu este aplicat. Există și experiența altor orașe care au trecut prin diverse etape și de unde putem să «furăm» idei bune”, a mai spus Fritz.
Extinderea liniilor pe fonduri europene
Candidatul USR/PLUS crede că transportul în comun trebuie să redevină atractiv pentru timișoreni, prin reorganizarea unor trasee și extinderea celor existente până în comunele periurbane.
„Pentru mine, într-un fel, STPT este ca un restaurant unde chelnerii mănâncă mâncare și clienții stau și se uită la masa goală (…) În primul rând vom reorganiza traseele de autobuze și troleibuze pentru o eficiență ridicată, asta include și trasee noi. Linia de troleibuz poate fi extinsă până la Giroc, putem să primim 100% finanțare din fonduri europene. Putem să extindem linia de tramvai către Moșnița și primim finanțare, dar în general e foarte important să reorganizăm toate liniile de transport în comun. Bineînțeles că un oraș modern are nevoie de benzi dedicate pentru transportul în comun. A existat pe strada paralelă, pe str. Cluj, a fost odată o bandă dedicată, singura bandă dedicată, ea a fost desființată. Credem că pe Ripensia, unde avem 3 benzi, putem să rezervăm o bandă pentru transportul în comun, autobuzele să circule mai repede”, a explicat Fritz.
Management al transportului în comun
Pe de altă parte, sistemul de management al traficului, achiziționat de municipalitate, ar trebui să servească și transportului în comun, asigurând unda verde pentru troleibuze și autobuze.
„Sistemul de management al traficului, cumpărat cu foarte mulți bani, nu este conectat de transport în comun, iar semaforizarea se face după niște decizii în primărie, în loc să fie adaptabil, în funcție de cum este traficul. Ne trebuie acest sistem de management al traficului, dar să fie inteligent, să fie adaptabil și să fie conectat cu transportul în comun. Foarte mulți îmi spun, mai ales cei care vin în Timișoara în vizită, că este aproape imposibil să te deplasezi de la A la B, pentru că habar n-ai cum mergi, când ajungi acolo, aștepți în stații… Trebuie să echipăm toate mijloacele de transport în comun cu un GPS, să le legăm de un sistem inteligent de management al traficului și să punem la dispoziție tuturor o aplicație, ca să vadă în timp real cum ajung dintr-un loc într-altul, cel mai rapid, cu transportul în comun. Fără acest sistem, lumea nu va folosi transportul în comun. Decât cei care au foarte, foarte mult timp”, a declarat Fritz.
Infrastructură pentru bicicliști
Pe de altă parte, Ana Munteanu, fost reprezentant al bicicliștilor în Comisia de Circulație a Primăriei Timișoara, a spus că marea problemă a pistelor de biciclete din oraș este că ele nu sunt interconectate între ele și nici nu sunt conectate cu comunele din jurul orașului. În opinia ei, dacă această rețea ar fi completă și dacă bordurile de la treceri nu ar fi înalte, mai mulți timișoreni ar fi încurajați să folosească acest mijloc de transport, iar orașul ar deveni mai accesibil inclusiv pentru persoanele cu dizabilități și pentru părinți cu copii în cărucioare. De asemenea, ea a insistat și pentru construcția a două poduri pietonale.
SDM, parcări și închiderea inelelor de circulație
Ruben Lațcău a vorbit despre restructurarea SDM, firma primăriei care a primit cadou întreținerea tuturor drumurilor, trotuarelor și pistelor de biciclete din oraș – o pălărie aparent prea mare pentru compania de drumuri -, dar și despre atragerea de fonduri europene pentru finanțarea, cel puțin parțială, a unor lucrări de infrastructură rutieră mari, cum ar fi pasajul Solventul. El a insistat pe închiderea inelelor de circulație, în special inelul II și IV, care acum cauzează mari probleme de trafic în oraș.
„Sunt două locații pe care suntem destul de hotărâți să construim două parcări, supra sau subterane, în funcție de soluția tehnică. La Piața 700, la pachet cu reabilitatea Pieței 700, și pe Pestalozzi, pe terenul Colterm, ca să putem folosi acest patrimoniu valoros al orașului, în interesul tuturor locuitorilor. Vor fi primii pași în domeniul parcărilor. Cu siguranță de îndată ce vom începe să investigăm toate proprietățile primăriei, toate terenurile pe care le are administrația, vom putea găsi și terenuri cu care să putem să facem schimb, să găsim terenuri valoroase în oraș, pe care să putem construi parcări”, a concluzionat Lațcău.
Trimite articolul
XVreau sa imi exprim profunda ingrijorare pentru faptul ca aproape au trecut 3 zile de la ultimul articol de campanie electorala cu USR, dar uite ca pana la urma a aparut. Acum pot sa ma linistesc putin.
-
Adevarul e ca deja va plictiseati pe la TNL.
-
Mai robica, cred ca ar trebui sa mai schimbi putin macazul, caci vad ca te repeti la infinit cu aceeasi prostie.
-
La fel cum schimba unii postaci pesedaci nick-urile pe site? Doar ca repeta aceleasi prostii de un deceniu…
-
-
-
Asa si?
-
@Daniel: Asa si? PSD fura, dar macar a crescut pensiile. Asa si? PNL fura, dar macar a facut ceva. Asa si? USR fura ilegal startul in campanie si noi o dam cu asa si? Barna fura din fonduri UE si iar ”asa si”. Nu va mai invatati minte?
-
Ai rămas la sloganul din 2016, “Numai ponta protejează pensiile”, așa-i? :)))) Phahaha…
Postac cu Internet Explorer, abia acum ți-a ajuns fișa postului de atunci…
-
-
-
Luni eram si eu ingrijorat de lipsa lui fritzi din articolele tion, dar m-am linistit vazind ca cei din redactie au ramas cu limba in dosul catindatului.
-
Cititorii oricum nu au fost deloc îngrijorați că postacii pesedaci ar putea lipsi cu aberațiile lor repetate la infinit.
-
Asta ar insemna un oras cu adevarat european, nu unul balcanic-miticesc asa cum a ajuns Timisoara azi dupa 8 ani de administratie incompetenta, corupta si mafiota. Sper sa reuseasca si sa sparga cuibul de viespi din primarie, cu functionari corupti pana in maduva oaselor. Acum inteleg de ce toti il ataca, PNL-PSD-PMP-Alde, fratia hotilor din Timisoara, care isi impart contractele si banii contribuabililor. Bravo Dominic, Timisoara chiar merita mai mult decat actuala administratie!
-
8 ani? Felicitari. Ce bine e sa fii tanar… eu stiu de 24 de ani.
Bravo Dominic am mai avut primar care vroia sa faca din linia ferata Gara de nord aeroport metrou(in subteran)acuma vine altul cu o alta trasnaie????O sa organizeze pe nivele subterane circulatia??
-
Tu ai citit articolul? Pe la PNL sunt toți, dar TOȚI, analfabeți funcțional? Unde ai citit (sau ți s-a șoptit) de “organizarea pe nivele subterane a circulației”?
-
STIE TOT PSD ist ARIA CERCULUI, FRANCEZA ENGLEZA DE BALTA. EU AM INTREBAT DACA ASTA VA INVENTA ORGANIZAREA PE NIVELE SUBTERANE A CIRCULETIEI.DAR VOI INTELEGETI TOTDEUNA CE VRETI VOI
-
Tot la PNL vă învață să folosiți Caps Lock? Și să inventați cuvinte noi “CIRCULETIEI”?
-
Stii ce vorba aia”NU TE PUNE CU PROSTU CA ESTI MAI PROST CA EL”
-
George, culmea e că individul Eu2020 e postac pesedac, nu penelac. Doar că atunci când vine vorba de USR le e atât de frică ambelor partide încât până și postacii lor lucrează cot la cot, ca in 2012 pe vremea USL :)))
-
-
-
“vrem să facem…, ne propunem …, vom începe să …” – toate sunt la timpul viitor.
Evident că scuza va fi tot timpul “noi nu am ajuns încă la guvernare și din cauza asta nu am putut face nimic”.
Dacă stai prin oraș la adunat semnături, împărțit pliante și făcut trotuarul în scopul atragerii electoratului, nu poți emite pretenții că faci ceva util pentru cetățeni.
Restul sunt doar povești specifice campaniilor electorale, sau cum le place usereilor să spună: #oameninoi cu obiceiuri vechi.
-
SUBSCRIU TOTAL !! Le-am cerut și eu USRistilor ce se lăudau cu mii de membri la TM, sa vina cu niste amărîte de schițe măcar…sa vedem cum își imaginează ei sa arate bulevardele orașului. Ca vorbe generale e ușor sa arunci. La detalii le vom remarca geniul ori demagogia.
-
Si ei vor sa vina cu detalii, chiar se straduiesc, dar asta e limita lor. Mai mult nu pot!
-
Mai bine lăsăm oameni vechi cu obiceiuri vechi, nu? Leprelor…
-
-
Pe langa traficul auto, marea problema o reprezinta pistele pt biciclisti (inclusiv trotinete electrice, mai nou…), care sunt facute pe trotuar, fara o delimitare (borduri, spatii verzi, sau alte solutii), iar pietonii nu mai pot merge in siguranta pe trotuare!!! Nu mai vorbesc despre copiii mici, care nu pot intelege de ce nu au voie sa se plimbe “linistiti” si in siguranta pe trotuar! Doamnelor si domnilor, pricipala preocupare ar trebui sa fie siguranta pietonilor, cu siguranta ei reprezentand majoritatea cetatenilor unui oras (in primul rand esti pieton si dupa aceea biciclist, conducator auto, samd)!
Daca s-ar putea as aprecia enorm, o pozitie oficiala din partea candidatilor la Primaria Timisora…… evident si a votantilor 😉
P.s.: sunt parinte, pieton, biciclist si conducator auto
-
SUBSCRIU TOTAL !! Le-am cerut și eu USRistilor ce se lăudau cu mii de membri la TM, sa vina cu niste amărîte de schițe măcar…sa vedem cum își imaginează ei sa arate bulevardele orașului. Ca vorbe generale e ușor sa arunci. La detalii le vom remarca geniul ori demagogia.
-
Sunteti prea obositi! Din postura de primar nu trebuie sa desenezi tu proiectele, tu trebuie sa organizezi concurs de licitatii si alte cele si sa ai grija de buna implementare…. si sa nu furi… ce-i asa de greu de inteles ?
-
Tinand cont ca de la Cuza incoace n-am avut decat vreo 4 romani care au condus tara si am ajuns unde am ajuns ,interesant ar fi sa tineti cont cand alegeti un conducator / primar ( in cazul nostru ) sa fie dintre cei care-si iubesc tara ,neamul si credinta noastra ! Atat am avut de sugerat pt cei care pot sa si gandeasca nu sa mestece orice !
-
Prostule, Timisoara cu tot ce are ea frumos, numai de romani ,1918) Atunci cand emigrati intr-un tinut, ar trebui sa fiti obligati sa invatati si respectati istoria si obiceiurile locului, ca sa intelegeti spiritul de toleranta al acestui tinut, model in Europa, pana cand s-a suprasaturat cu un gen de populatie pe care nu reuseste sa-l asimileze si civilizeze.
-
Poate la istoria cunoscuta de tine… tin sa-ti amintesc ca atat PNL cat si PNL a dat romani autentici, interesat de bunastarea propriului familion si partid, impartind firimituri pe la fiecare alegeri. Argumentul tau nationalist e usor paralel cu realitatea.
-
Pesedacule, de aia acum câțiva ani strigai pe aici că dracnea avea tot dreptul să o pună prim ministru pe… Shaiddeh???
-
de unde ai mai scapat si tu?
-
Romani au tot condus tara, inclusiv cand pentru Timisoara tara era imperiu, condus de-un imparat. Insa Timisoara, ca oras, s-a remarcat doar sub conducerea unor oameni care, din pacate, romani nu erau. De cand criteriul competentei a fost inlocuit cu criteriul etnic (ca doar daca esti roman, neam si credincios se poate baza clanul pe tine c-o sa-l angajezi la stat) a ajuns orasul ce-a ajuns. Unii zic ca nu-i rau nici asa. Cei care nu stiu istorie.
fara masini in timisoara? asta-i nebun
-
si tu esti analfabet functional? Asta ai inteles tnl-istule?
-
Citeste mai clar…
-
simonix ma plateste sa scriu, nu sa citesc 😉
-
Daca Robu sau vreun consilier liberal de ai lui ar fi avut drag de bicicleta, si ar fi iesit in aceasta seara pe pista spre Sebia ar fi vazut cate voturi a pierdut. Curand votam, si vom vedea care suntem mai multi, masinisti, biciclisti sau pietoni. In Resita am citit ca primarul finanteaza idei ale populatiei vizavi de cartierul in care traiesc, noroc ca autistul nostru stie din start ce ne dorim. Dar noi, toti cei care nu am fost la vot la ultimele alegeri ,legitimand prin absenta aceasta administratie, ne vom mobiliza pentru ca insistam sa-i transmitem in septembrie directia pe care ne-o dorim.
Benzile speciale pentru transportul in comun trebuie neaparat marcate strident, in culori vii si respectate. Banda care duce spre Spit. Judetean este prost marcata si nu este respectata de ceilalti soferi. Ca sa fie respectata, trebuie politie in permanenta si sanctionati soferii care merg pe ea fara drept.
O să cumpăr o mașină electrică pentru fiecare cetățean !
La conferintele de presa ale lui Friz se promite ca se va face si ca se va drege. Unele idei par bune, altele naive. Nu am vazut insa nici o
schita, estimari de cost, nimic.
Ce ati facut concret pana acum, sa vedem ca puteti face nu doar vorbi. De exemplu in situatia asta teribila cand copiii au trebuit sa
invete de la distanta, unii dintre ei nu au calculatoare. De ce nu ati facut rapid o campanie de colectare a calculatoarelor vechi, cred ca
oricine ar fi donat daca avea doua.
Domnisoara Ana Munteanu candidata la functia de consilier primarie si specializata in numararea gropilor de pe trotuar ne-a invitat pe Facebook la ea acasa la o cafea. Si in sufrageria ei se vede o dezordine foarte mare. E o masa acolo care de la o zi la alta se tot umple de lucruri.
Daca nu-si poate face ordine in casa cand ne invita sa bem cafea cu ea cum va organiza un oras?
-
Rezumat: “votez cu aia pe care ii cunoaștem cu toții că doar se ocupa de propriile treburi și nu fac nimic concret pentru cetățeni, cum ar fi pesedeul sau micRobu, fiindcă UNUL din partidul mai nou are o măsuță un pic mai dezordonată…”
😀
Un demagog care vb din carti de dezvoltare umană dar practică nimic. Sa intre consilier 4 ani , sa învețe cu ce se mânanca administrarea unui oraș din România nu DE și atunci ne vom gândi sa-l votăm in 2024! Până atunci ROBU RULES, că e cel mai bun în acest moment. Nimeni nu e perfect dar Timișoara e alta din 2012 încoace!
-
Da, ai dreptate, e într-un declin clar
SCHIMBA MASA !! DE CIRC SUNTE M SATUI ! ESTI PREA ….MIC PENTRU UN ORAS ASA MARE !
imi place locatia comunicatului de presa , chiar langa trecera de pietoni sa dea emotii soferilor :)))
-
Îți plăcea mai mult când zeRobu mergea inaugura intersecția de la Michelangelo mergând cu Mercedesul lui pe… contrasens, așa-i? Noroc că pentru el se aflau pe lângă și polițiștii locali care sa blocheze traficul.
Ciao mitzi…
Forta Poli, tot repectul Dominic!!!
Câți spălați pe creier de robu cu cele 2 străzi pe care a tras 2 dungi sa va plimbati cotețele mai bine și cu viteza de autostrada.
Nici nu ați casca ochii la o alternativă.
Aveți fix ce ati votat.
ce disperati sunt robulienii , le ie frica de fritz, au sarit ca arsi cu comentariile
Fraierica & co, incetati sa mai faceti trimiteri la Cluj in fiecare discurs. Nu intelegeti nimic din modul de gandire al timisorenilor si veti fi taxati grav pentru asta. Timisorenii sunt pragmatici, nu #flowerpower ca clujenii lui Boc von Marketing.
Fritz, copile, nu mai da orase care sunt sub Timisoara ca exemple, ca nu tine si mai mult rau faci. Nu mai da exemple deloc.
Candideaza la Cluj daca iti este asa de drag si simti nevoia sa vorbesti de fiecare data despre orasul ala. Ai mai multe sanse impotriva lui Boc. Oamenii de aici vor sa auda idei proaspete, originale, curajoase, nu sa le povestesti despre cum ar putea sa fie la Timisoara ca la Cluj. Jignesti timisorenii cu astfel de discursuri. Ar fi un regres, ce naiba!
Zici ca esti un adolescent care acum a avut prima erectie si este bucuros nevoie mare. Robu a sexat tot orasul, baiete!
Sunteti foarte slabi, si tu si echipa. O dezamagire( pentru cei care aveau asteptari)!
Nu mai conteaza, e prea tarziu pentru schimbari si deja au vazut oamenii din ce aluat sunteti facuti. Va lipseste inteligenta si curajul. Sunteti coiless( va spune o doamna care recunoaste puterea atunci cand o vede, cand o simte).
Nu veti lua nici 15%. Va fi o lectie scumpa. Totusi, o lectie. Partea buna e ca nu o vor plati timisorenii.
-
De ce nu treci pe la farmacie, poate găsesc ceva să-ți deie pentru creșterea inteligenței.. De fapt, la USL-isti n-ajuta decât pământul galben.
Din poza traficul va arata bine aproape inexistent !
Așa mare a ajuns corupția? Nici nu au fost alegeri și el are deja administrație! S-au aranjat deja buletinele de vot ca să iasă friț?