57.660.730 de milioane de lei cu tot cu TVA costă mai exact noua linie de tramvai din zona Gării, din care pentru construcții și montaj e nevoie de 40,6 milioane de lei, conform estimărilor din documentația predată primăriei.
Conform aceluiași proiect, „se vor moderniza cele mai importante 22 de stații de transport în comun din Timișoara” și se va achiziționa un nou sistem de monitorizare a mijloacelor de transport și e-ticketing. Estimările specialiștilor sunt că mai este nevoie de 3 milioane de euro pentru modernizarea stațiilor STPT, iar pentru sistemul de monitorizare și e-ticketing de 5 milioane de euro. Sistemul vechi a costat tot 5 milioane de euro, în anul 2009.
Consilierii locali vor adopta, marți, documentația tehnico-economică – faza SF a indicatorilor tehnico-economici și a anexei privind descrierea sumară a investiției pentru obiectivul „Linie nouă de tramvai Solventul-Gara de Nord”.
„Investiția vizează construcția unei noi linii de tramvai și modernizarea întregului ansamblu rutier, inclusiv rețelele edilitare stradale, subterane și supraterane, având ca limite platforma Solventul și intersecția cu Bd. Gen. Ion Dragalina”, se arată în SF.
În ipoteza realizării obiectivului propus se va putea amenaja conexiunea între rețeaua de tramvai de pe Bogdăneștilor și Gara de Nord, prin Pasajul Solventul, subtraversare a zece linii de cale ferată.
Linia cale tramvai va fi dublă și va fi așezată pe centrul tramei stradale, rețeaua de contact va fi de tip complet compensată „catenară”, iar șoseaua va avea două benzi pe sens, incluzând calea de rulare a tramvaiului, care va fi carosabilă. Întreaga zonă va fi supravegheată video.
Este vorba despre 1,4 km de traseu, 4 km cale dublă de tramvai, 14.000 mp carosabili, 37 de locuri de parcare, 4.300 mp trotuare și piste de biciclete, trei stații de tramvai cu șase peroane. Proiectul prevede tăierea a 67 de arbori, dar plantarea a 99 de pomi.
„Linia cale tramvai va fi realizată cu șină cu canal, fiind îmbrăcată printr-un sistem elastic care reduce substanțial zgomotul structural, vibrațiile și radiația acustică și care izolează electric (profile pe talpa șinei și pe inima șinei). Trama stradală va fi realizată în varianta de două benzi pe sens incluzând calea de rulare a tramvaiului care va fi carosabilă. Benzile adiacente căii de rulare a tramvaiului au lățimea de 3,50 m cu excepția zonelor din dreptul persoanelor stațiilor Nufăr și Gh. Barițiu, unde au lățimea de 3 m. Pe traseul liniei de tramvai vor fi amenajate trei stații de urcare-coborâre, prevăzute cu persoane și copertine. Trotuarele au fost proiectate în general adiacent proprietăților, cu o lățime minimă de 1 m. Sunt prevăzute piste pentru biciclete și parcări de scurtă durată”, se arată în documentația semnată de Culiță Chiș, directorul Direcției Generale de Drumuri, Poduri, Parcaje și Rețele de Utilități din primărie.
Primăria a primit studiul de fezabilitate și devizul general, dar și altă documentație aferentă SF de la Centrul Corneliu Mikloși din cadrul STPT, în 27 februarie. Documentația tehnico-economică elaborată la faza SF pentru „Linie nouă de tramvai Solventul-Gara de Nord” a fost întocmită de SC Baicons Impex SRL.
Specialiștii STPT susțin că 52 de milioane de călători aleg să meargă anual cu tramvaiele, dintr-un total de 90 milioane de călători care folosesc transportul public în Timișoara.
Investiția ar trebui să fie gata în 18 luni, iar sursa de finanțare ar fi fondurile structurale POR 2014-2020 Axa prioritară 4, axă pe care PMT mai poate depune proiecte până în 31 martie. Municipalitatea încă nu are aviz SNCFR pentru proiect.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/inca-un-pas-spre-pasajul-solventul-robu-se-pare-ca-in-sfarsit-vom-intra-in-linie-dreapta/2147860
http://www.tion.ro/s-a-votat-primaria-timisoara-ia-un-credit-de-46-de-milioane-de-euro-peste-20-se-duc-pe-investitii/2162480
Citiți principiile noastre de moderare aici!