Ministrul Sorin Grindeanu a venit vineri, 27 octombrie, la Timișoara pentru a inspecta șantierul noului terminal al Aeroportului Internațional Timișoara. În timpul declarațiilor de după, a abordat mai multe subiecte, printre care și cel al căii ferate Timișoara Est – Ronaț Triaj. Pentru modernizarea acestui sector, CFR a semnat, încă din noiembrie 2022, un contract de 300 de milioane de euro, care include proiectarea și execuția lucrărilor. Încă nu s-a trecut de prima parte, pentru că între minister și primărie au tot existat, de câteva luni, discuții.
La un moment dat, se părea că impasul a fost trecut, însă Grindeanu a venit cu vești proaste. Acum, ar fi din nou vorba despre pasajul din zona Enric Baader. Grindeanu pune presiune pe primăria, spunând că, dacă problema nu va fi depășită, există și posibilitatea ca investiția să se desfășoare și fără construirea unui pasaj în zonă.
„Tronsonul CFR de la Timișoaa Est, PNRR, până la Timișoara Nord (Ronaț Triaj – n.r.): Eram optimist la ultima conferință de presă (la începutul lunii septembrie – n.r.). Era o întâlnire între cei de la Regionala CFR Timișoara cu arhitectul-șef, cu viceprimarul Lațcău. Am fost și eu, a fost și domnul primar. Săptămâna trecută sau la începutul acestei săptămâni, am fost anunțați că nu se poate emite autorizația de construire pentru că, unul din motive, la pasajul de la Baader, dânșii de la Primăria Municipiului Timișoara au uitat că, în 2021, deci nu vechea administrație, au dat o autorizație de construire pentru un bloc care e taman acolo unde ar trebui să facem noi sensul giratoriu. În 2021!
Cei de la CFR pot să facă simplu această lucrare: nu mai fac niciun pasaj și am terminat discuția. Aceste pasaje nu sunt pentru cei de la CFR, sunt pentru Timișoara, pentru oraș. Acești bani nu sunt pentru domnii de la CFR care pot să treacă cu trenul cu sau fără pasaj. Și pentru a ajuta orașul al cărui primar este domnul Fritz. E simplu: nu mai facem pasajul și se va sta la barieră. E posibil așa ceva? Iar o să iasă să declare că nu am înțeles eu bine. Autorizație de construire în 2021, nu dată de Robu. A fost și una din 2019, au uitat și de aia. Dar e posibil așa ceva? Investiție din PNRR?!”, a declarat ministrul.
Calea ferată Caransebeș-Arad, investiție de câteva miliarde de lei, încă are un sector blocat în licitație
Vă amintim că Grindeanu a vorbit de blocaje pe partea de „discuții” încă din vara acestui an. Ulterior, în septembrie, au fost organizate întâlniri la care au participat atât ministrul, cât și primarul Dominic Fritz, iar lucrurile păreau că vor intra pe făgașul normal. Despre acest proiect, însă, s-a vorbit încă din mandatul fostului primar Nicolae Robu, când existau tot felul de propuneri, una mai îndrăzneață decât cealaltă, cum ar fi un sens giratoriu suspendat în zona Baader. Proiectul propus în faza de studiu de fezabilitate a fost criticat și pentru alte motive, însă o parte a ideilor problematice au fost modificate după discuțiile dintre CFR și primărie.
Tronsonul în cauză face parte din proiectul mai mare de reabilitare a căii ferate Caransebeș – Arad, împărțit în patru loturi: Caransebeș – Lugoj, Lugoj – Timișoara Est, Timișoara Est – Ronaț Triaj și Ronaț Triaj – Arad. CFR a împărțit procedura de atribuire a contractelor pentru proiectare și execuție în două licitații cu câte două sectoare. Au fost contestații de mai multe ori, dar pentru trei dintre loturi există contracte încă din noiembrie 2022, însă pentru celălalt, nici până în prezent.
Prima licitație a fost lansată în octombrie 2020 și cuprinde ultimele două loturi. Astfel, pentru lotul Timișoara Est – Ronaț Triaj, contractul de 1,4 miliarde de lei (fără TVA) a fost semnat în 4 noiembrie 2022. Pentru lotul Ronaț Triaj – Arad, contractul de 2,1 miliarde de lei (fără TVA) a fost semnat câteva zile mai târziu, pe 17 noiembrie 2022. Ambele contracte au fost câștigate de o asociație de firme italiene, cu WeBuild SpA drept lider.
Cea de-a doua licitație a fost lansată în iunie 2022. Pentru al doilea lot, Lugoj – Timișoara est, contractul de 1,9 miliarde de lei (fără TVA) a fost semnat pe 28 noiembrie 2022, cu FCC Construccion S.A. Pentru primul lot, Caransebeș – Lugoj, evaluat și el la 1,4 miliarde de lei (fără TVA), însă, au fost mai multe contestații și nu există contract semnat. În prezent, procedura este din nou în faza de evaluare financiară, care ar trebui să se finalizeze pe 30 noiembrie 2023.
Pe aceeași temă:
Noi discuții între minister și primărie pe tema căii ferate care va traversa Timișoara
Trimite articolul
Xpune băăă grindene macar semnale acustice si luminoase macar pe dn-uri la trecerile la nivel cu calea ferata băăă grindene băăă! suntem in sec 21 băăă… nu-ti cer pasaje, nu-ti cer nici macar semibariere, macar semnale băăă!
#🤪
-
Grindeanu este in campanie electorală, doar atât
-
aia crezi tu ca doar atat…
#🦉🦉
-
Eu nu stiu cum vedeti voi situatia, dar sa ai sens giratoriu suspendat in mijlocul orasului, ca sa iti poata traversa trenurile prin mijlocul orasului pe doua linii, mi se pare ceva de noaptea mintii in 2023!!!
In loc sa caute solutii sa bage trenurile sub pamant cum se face in toate orasele de afara cand trenurile se apropie de centrul orasului, sa mascheze cat mai mult prezenta trenurilor.
Nu ar fi nevoie de mai mult de 10km de tunel !!! Deci automat nu este o avere sa faci lucrul asta.
Asa nu ar mai arata oribil nici piata 700, traversata prin spate de trenuri
-
Trebuie sa-ti permita si terenul. Sub mlastina n-o fi usor sa faci tunel.
-
Au facut altii tuneluri pe sub ape, asa ca exista solutii si pentru terenuri mlastinoase.
-
trebuia sa faca estacada pentru tren si era perfect pt toata lumea! acum se kk pe ei desteptii lu grindeanu pentru niste treceri
aici are puțină vrăjeala ”mâna stngă a lui Deagnea” păi frate tot ce e 100 m stânga dreapta de linia de cale ferată se numește zona de protecție CFR, și tot ce se construiește în perimetrul ăsta trece și pe la avizare CFR.
-
sigur 100m? nu cumva 10 m intr-o parte si 10 m in cealalta parte?
Intreb si eu impartial.-
20 de metri de o parte și de cealaltă spune legea!
-
20 de metri stg dreapta este zona de siguranta
100 m este zona de protectie
-
-