Vă reamintim, la începutul acestui an, Nicolae Robu declara, pentru tion.ro, că realizarea Pasajului Solventul în forma în care a fost gândit stă la mâna proprietarului platformei. Acesta trebuia să fie de acord cu o redefinire geometrică a platformei, pentru ca municipalitatea să poată amenaja acolo un sens giratoriu.
Iată că nu a trecut foarte mult timp și problema a fost rezolvată. Edilul-șef s-a întâlnit cu reprezentanții proprietarului, care au transmis că acesta este de acord cu modificările pe care vrea să le facă primăria.
„Am avut o întâlnire cu reprezentanții proprietarului domeniului Solventul. Ne-am înțeles asupra variantei de realizare a pasajului Solventul, cu un sens giratoriu, de unde să se producă racordarea la strada Gării, respectiv înspre canalul Bega, ne-am înțeles că acest proiect, în varianta lui optimă, ar trebui să ocupe o partea din proprietatea respectivă. Reprezentanții proprietarului au înțeles necesitatea de a realiza un drum cu patru benzi acolo, peste viitorul pod peste Bega, care și el va fi unul cu patru benzi. Se va face, în perioada următoare, dezmembrarea de rigoare și cedarea terenului respectiv către Municipiul Timișoara, astfel încât, în urma aprobării donației de către Consiliul Local Timișoara, noi să putem avansa cu proiectele pasaj peste calea ferată și pod peste Bega”, a explicat, vineri, Nicolae Robu.
Cât despre pregătirea documentației, primarul susține că studiul de fezabilitate este aproape gata și că, odată ce va fi aprobat în CLT, se va trece la pregătirea proiectului tehnic și apoi va putea fi demarată licitația pentru execuție.
„Aproape două hectare, între un hectar jumătate și două, este donația proprietarului Solventul. Vor fi patru benzi de circulația prin pasaj, plus liniile de tramvai, deci la nevoie se vor putea face șase benzi auto, pentru că liniile de tramvai se vor face în așa fel încât să se poată circula și mașinile. Noi avem studiul de fezabilitate aproape gata – pentru extindere Calea Bogdăneștilor, pasajul pe sub calea ferată și sensul giratoriu – nu putem să îl recepționăm până nu avem acte de proprietate asupra terenului. De îndată ce vom aproba în CLT studiul de fezabilitate, asta se va putea întâmpla imediat după ce vom intra în posesia acelor porțiuni de teren, vom da drumul la etapa a doua – elaborarea PT cu detalii de execuție. Când acestea vor fi gata, putem să organizăm licitația pentru execuția efectivă. Dacă vom putea accesa fonduri europene și noi asta vrem să facem, mergem pe fonduri UE. Dacă nu, vom merge pe bani de la bugetul local, iar în câțiva ani vom lua credit”, a mai spus primarul Timișoarei.
Separat de acest proiect, reprezentanții primăriei vor să construiască un pod peste Bega, tot în zona Solventul, care va schimba radical circulația în Timișoara. Șoferii care vor dori să traverseze orașul dinspre Calea Șagului sau Dâmbovița spre zona de nord sau invers nu vor mai trebui să intre în centru.
Robu susține că sunt șanse foarte mari ca în toamna anului acesta să intre în lucru Pasajul Solventul, dar există posibilitatea ca lucrările să înceapă abia în primăvara lui 2018. Șantierul ar trebui să dureze doi ani și jumătate, crede primarul. Acest aspect ține însă și de cât avem de așteptat pentru aprobări de la București. Potrivit edilului-șef, reprezentanții CFR și cei ai Ministerului Transportului nu au fost informați despre viitorul pasaj. Vă reamintim, municipalitate a așteptat mult și bine după un aviz de intervenție de la CFR pentru a putea deschide șantierul la Pasajul Jiul. Avizul pentru Pasajul Popa Șapcă nu a venit încă…
„Despre Solventul nu am discutat cu nimeni de la București, urmează în faza următoare. Sunt convins că toți cei care află acest proiect înțeleg importanța extraordinară pe care o are pentru oraș. Vom avea un proiect similar, aproape în oglindă, în partea de est a orașului, pe Inelul IV, unde în zona Behela vom avea trecere peste cale ferată”, a conchis Robu.
Valoarea estimată a pasajului care să facă legătura între cartierele Ronaț, respectiv Blașcovici și Iosefin este de 27,8 milioane de euro, potrivit studiului de fezabilitate.
Articole pe aceeași temă:
Pasaj subteran si un nou pod peste Bega in zona Solventul
Citiți principiile noastre de moderare aici!