Primăria Timişoara are câteve proiecte ambiţioase în acest an. Probabil cea mai complexă lucrare va fi cea de construcţie a unui pasaj subteran care va lega bulevardele Vasile Pârvan şi Corneliu Coposu şi care va măsura aproape 600 de metri. Estimată la circa 70 de milioane de lei, investiţia are rolul de a fluidiza traficul în zonă. Concomitent cu aceasta, muncitorii vor aborda şi Aleea FC Ripensia, care va fi lărgită la trei benzi.
Demararea aceastei investiţii, planificată să fie realizată în circa 12 luni, depinde însă de ministerul condus de Elena Udrea, viceprimarul Sorin Grindeanu fiind nemulţumit de faptul că aprobările ce trebuie date de Ministerul Dezvoltării sunt obţinute destul de greu.
„Din păcate, pe multe proiecte europene lucrurile nu depind numai de Primăria Timişoara. Pentru aprobări, birocraţie şi hârţogărie sunt implicate şi alte instituţii. De aceea fac un apel la simplificarea acestor proceduri şi aprobarea mai rapidă, sigur, într-un mod transparent şi corect, respectând legislaţia europeană. Sunt convins că legislaţia românească e cea mai stufoasă şi lucrurile astea ar trebui să se schimbe. (…) De obicei, lucrurile ţin de Ministerul Dezvoltării”, a afirmat Grindeanu.
Mai multe străzi în reabilitare
Pe lângă acest proiect, Primăria Timişoara mai are trecute pe lista de investiţii reabilitarea străzii Cloşca, investiţie care se ridică la 11 milioane de lei, tot din bani europeni, finalizarea reabilitării Căii Torontalului, la un cost de aproape 7 milioane de lei, şi finalizarea pasajului din Calea Şagului, pentru care sunt alocate, anul acesta, 3 milioane de lei.
Pe lângă aceste investiţii importante, municipalitatea mai are planificate lucrări de reabilitare pe alte câteva zeci de străzi din Timişoara, cum ar fi Chimiştilor, Steaua, Mircea Neamţu, Edgar Quinet, Sudului, Muzicescu, Brazilor, Zona Polonă, Cronicar Neculce, Gladiolelor, Zona Câmpului, Petuniei – Magnoliei, zona Weissmuller – Laurenţiu Nicoară şi intersecţia din Piaţa Bălcescu.
„Toate proiectele pe fonduri europene sper să fie demarate în anul 2011. Vom face tot ceea ce ţine de noi pentru a termina şi repede, şi bine. Vorbim de strada Cloşca, intersecţia Michelangelo, cea mai circulată intersecţie din oraş şi de câteva zeci de străzi. Mai avem proiecte importante, Calea Torontalului trebuie să se termine în 2011. Important e să avem parteneri serioşi, care să înţeleagă că cerem atât preţul cel mai mic, dar şi calitate”, a mai spus Grindeanu.
„Reparăm aşa, prost, ca să avem ce lucra şi la anul”
Problema principală a acestor investiţii o reprezintă însă chiar firmele de drumuri. Potrivit viceprimarului sorin Grindeanu, acestea găsesc diferite explicaţii pentru a justifica proasta calitate a celor mai simple lucrări, plombările de străzi.
„Sunt extrem de nemulţumit de reparaţii. Explicaţiile constructorilor sunt de genul nu putem din cauza vremii, nu putem deoarece dacă facem aceste reparaţii la primul îngheţ se strică în câteva zile sau ne-am consuma banii pentru reparaţii care nu ar ţine dacă ne-am apuca acum. Cred că abordarea e greşită. Nu vreau să acuz firmele care se ocupă de reparaţii de străzi, dar nici nu vreau să ne creadă naivi. Ei spun să reparăm aşa, prost, ca să avem ce lucra şi la anul. De aceea am insistat să treacă prin Consiliul Local acel proiect legat de certificatul de bună practică. Susţin în continuare acel proiect, deoarece altfel ne vom învârti într-un cerc vicios, nu avem nicio putere să îi sancţionăm. Dacă vorbim de reparaţii şi investiţii, cred că firmele respective ar trebui să simtă mai puternic faptul că noi cerem pe lângă preţ şi calitate”, a concluzionat edilul.
B.A.M.
Citiți principiile noastre de moderare aici!