În urma unor înţelegeri stabilite între Finanţe şi celelalte instituţii unde se depuneau până în decembrie declaraţii, acestea se vor putea depune şi la sediile Casei Judeţene de Pensii Timiş, precum şi la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Timiş. În februarie se depun declaraţiile 112 pentru obligaţiile declarative aferente lunii ianuarie 2011. Timp de şase luni acestea se mai pot depune şi în format vechi, pe hârtie. Începând cu obligaţiile aferente lunii iunie, cu depunere în luna iulie, actele se vor putea depune numai în format electronic, după ce a fost achiziţionat un certificat de semnătură digitală.
Din primele estimări efectuate de inspectorii de la Finanţele timişorene, aproximativ un sfert din declaraţiile persoanelor care sunt obligate să le depună au ales deja opţiunea digitală. Până la cuantificarea datelor finale referitoare la obligaţiile lunii ianuarie, nu poate fi determinat numărul total al declaraţiilor ce vor fi trimise. Cert este că 2617 persoane din Timiş au achiziţionat deja o semnătură electronică şi s-au întregistrat cu aceasta în sistemul electronic de depunere a documentelor. O persoană poate depune cu o singură semnătură documentele pentru mai multe persoane, ceea ce face dificilă estimarea iniţială a numărul de declaraţii ce vor fi trimise pe adresa Finanţelor în prima lună.
La sediul Direcţia de Finanţe a judeţului Timiş se va lucra la ghişee în program prelungit, în plus vor fi puse la dispoziţia contribuabililor locuri suplimentare unde se vor putea depune actele aferente formularului 112.
M. Hoster
Citiți principiile noastre de moderare aici!