Înainte de a face acest anunț, Simonis a criticat intenția actualei guvernări de a împărți Aeroportul Internațional Timișoara între cei doi „baroni” din județele învecinate: Falcă de la Arad și Vela din Caraș Severin. Potrivit liderului PSD Timiș, cei doi au reîncălzit o idee mai veche a PDL-ului, prin care s-a încercat fuziunea între Aeroportul Internațional Timișoara și cel de la Arad.
„Aeroportul Timișoara este o companie pe profit. Este una dintre puținele companii care are un management eficient. Marea problemă și pericolul este că doi mari baroni locali din jurul Timișului, Falcă și Vela, doresc să pună mâna pe acest aeroport internațional. În 2009, 2010, 2011, PDL-ul – care între timp a fost vopsit liberal – a mai încercat o fuziune cu Aeroportul Arad și managementul să fie la Arad. E ca mariajul dintre un elefant și un purice. Practic Aeroportul Internațional Timișoara trebuie să investească în infrastructură de aici. Dacă vom începe să investim în infrastructura de la Arad, investițiile de la Aeroportul Internațional Timișoara vor suferi. Dacă consideră necesară schimbarea managementului, să o facă cu oameni din Timișoara”, a spus Simonis.
El a făcut apel la liderul PNL Timiș să intervină la București pentru ca, în cazul în care Dan Idolu (PSD) va fi schimbat din funcția de manager al AIT, în locul său să fie numit un timișorean.
„Orice asociere cu Aeroportul din Arad sau Caransebeș nu ajută Aeroportul Internațional Timișoara și nici județul Timiș”, a mai spus Simonis.
El a precizat că, din informațiile pe care le are, locul lui Idolu ar urma să fie ocupat de un cărășean, apropiat al ministrului de Interne.
Pe de altă parte, Simonis a anunțat că a depus, joi, o inițiativă legislativă prin care Ministerul Transporturilor să cedeze cele 80 la sută din acțiuni pe care le deține la Aeroportul Internațional Timișoara către Consiliul Județean Timiș și Primăria Timișoara. Dacă va fi aprobată în forma propusă, CJ Timiș ar urma să dețină majoritatea acțiunilor – 55 la sută -, Primăria Timișoara 25 la sută, iar Fondul Proprietatea celelalte 20 la sută.
„Mai sunt două luni jumătate până la alegerile locale. Nu există vreun partizanat. Nimeni nu știe cine va conduce Timișoara și județul Timiș. Important este ca deciziile cu privire la dezvoltarea aeroportului să le ia viitorul primar, viitorul președinte al Consiliului Județean Timiș, astfel încât acest obiectiv să nu mai poată sta la cheremul vreunui baron sau baronaș. Mă angajez ca această inițiativă să treacă în acest mandat prin ambele camere”, a mai spus Simonis.
El a precizat că doar aeroporturile din Timișoara și Constanța nu au trecut încă la autoritățile locale. Iar cel de la Constanța este considerat și militar, deci transferul nu poate fi făcut.
O tentativă de a trece aeroportul în subordinea autorităților locale s-a mai făcut în anii 2013-2014, însă a eșuat pentru că foștii aliați de atunci, Titu Bojin, ca președinte al CJ Timiș și primarul Timișoarei nu s-au înțeles cu privire la procentele pe care instituțiile pe care le conduc să le aibă la AIT. Primarul Timișoarei cerea ca 40 la sută din acțiuni să revină PMT, și 40 la sută CJT. Până la urmă, din cauza disputelor politice, Aeroportul Internațional Timișoara a rămas în proprietatea Ministerului Transporturilor.
Articole pe aceeași temă:
Bataie pe actiunile Aeroportului Timisoara: Robu vrea jumatate, Bojin ii transmite sa-si ia gandul!
Trimite articolul
XPai daca Dobra PSD si Robu PNL nu se iteleg pe Aeroportul Cioca unde CJ are terenul si PMT are cladirile de ce atunci Alfred Simonis vrea ca Aeroportul International Timisoara sa fie impartit intre CJ si PMT ???
Daca acum Aeroportul International Timisoara este pe profit astia il vor capusa si baga repede pe paguba.
Stephanie jos … 4-6!
Discounted 🙂
Evrething else business as usual !
BRAND awarness promite US as top place ! Let the rest (& suckkers) drag in their own BS !
Local by default !
Putem intelege in ce hal a ajuns psd daca are ca lider in Camera Deputatilor un asemenea specimen
Daca e pe profit, de ce se plange Idolu ca trebuie sa concedieze peste 50% din angajati din cauza virusului? Aeroportul din München, care a pierdut mai mult nu face astfel de amenintari.
Daca e pe profit, de ce in 20 ani e tot acelasi terminal international de dimensiuni reduse, cu aceeasi singura si unica banda de bagaje?
Daca e pe profit, de ce au disparut zboruri de la Ryanair, si complet BlueAir? Nu ca nu aveau pasageri, ci banii in plus ceruti de Idolu, fara a oferi ceva in schimb.
Da, e pe profit la salariul, dar mai ales la bonusurile de zeci de mii de euro incasate de acelasi conducator al aeroportului.
De ce nu verifica nimeni ca toti angajatii sunt rude intre ei, de ce nu verifica nimeni ca acesti oameni nici macar nu sunt prezenti la locul de munca, dar platiti din banii contribuabililor? Da, e profit.
sunt de acord cu acest simonis dar cu o singura remarca aeroportul timisoara sa fie al timisorenilor si vama nadlac sa treaca inapoi la aradeni!!!autostrada au deviat o de ampulea pe la giarmata cand coridorul 4 pan european era arad savarsin deva cum e linia de tren asa autostrada o ia aiurea nu aduce nici un beneficiu nimanui!