Predestinat îndrăgostirii la prima auzire, acel coup de foudre repetabil și inefabil, violoncelul stârnește, când e ținut în brațe de Alexandra Guțu, emoții copleșitoare, aproape o epifanie perfecțiunii sunetului. Concertul nr. 1 în Do major, de J.Haydn, pe care artista l-a interpretat vineri seara, a subjugat, cu forța unei transe colective căreia i te lași fericit pradă, audiența.
O înțelegere atât de profundă a muzicii, încât pare că Alexandra Guțu nu mai cântă pe coardele violoncelului, de pe o partitură, ci direct pe tensiunea infinitezimală dintre note, eliberând muzica, uneori ca pe o lavă fierbinte, cotropitoare, alteori interiorizat, poetic, eteric. Scris într-o cu totul altă dimensiune, al doilea concert pentru violoncel al lui Haydn, în Re major, a adus, în interpretarea lui Filip Papa, un reconfortant contrast, cu efluvii generoase de lirism și pasaje captivante de virtuozitate.
Redutabilul violoncelist născut la Timișoara, membru al celebrului cvartet Ad Libitum, Filip Papa a fost alegerea perfectă pentru „dialogul” subtil, atent nuanțat, cu Alexandra Guțu, în Concertul pentru două violoncele, în Do major, de Haendel. În ultima parte a concertului condus de Mihnea Ignat, dirijor român stabilit în Spania și laureat al Concursului Internațional Toscanini, orchestra Filarmonicii Banatul a cântat Simfonia 36 – Linz , briliantă partitură scrisă în doar patru zile de Mozart, cu un încântător spirit de menuet.
Următorul eveniment al Filarmonicii Banatul aduce vineri, 14 februarie 2014, în pim-plan o altă autentică vedetă a Timișoarei muzicale: mezzosoprana Aura Twarowska, solistă a Operei din Viena, în concertul „Iubirea în muzică”, dirijat de Radu Popa.
Citiți principiile noastre de moderare aici!