Problema construirii tunelurilor de pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva ar putea să fie lămurită luna viitoare. Conform declarațiilor purtătorului de cuvânt al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, Alin Șerbănescu, citat de Economica.net, acest lot ar putea fi scos la licitație în cursul lunii februarie. Această promisiune a fost lansată de oficialii CNAIR și ai Ministerului Transporturilor încă de anul trecut. Ultimul termen avansat la Timișoara de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, era finalul anului trecut. De atunci și ministrul și termenul au devenit istorie.
Porțiunea cu tuneluri a fost scoasă din contractul pentru lotul 2 printr-o manevră de imagine, atunci ministrul Cuc, sub pretextul întârzierii lucrărilor de către antreprenorul care se ocupă de respectivul lot, a anunțat rezilierea parțială a contractului exact pentru sectorul E, cel vizat pentru tuneluri. Conform estimărilor, dacă termenele de licitare ar fi respectate, lucrările ar urma să fie terminate în ultimul trimestru din anul 2021. Deși s-a discutat despre faptul că aceste tuneluri ar avea doar un rol „eco”, pentru a asigura trecerea în cele două părți ale autostrăzii, motiv pentru care sunt cunoscute ca fiind tunelurile pentru urși. Totuși, proiectul e absolut necesar pentru a evita apariția unor debleuri imense, care ar pune în pericol construcția din cauza instabilității terenului.
Lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva are în total 28 de kilometri, din care sunt în prezent circulabili 15, între Traian Vuia și Margina. Sectorul cu tuneluri care va fi scos la licitație are 9 kilometri.
Citiți principiile noastre de moderare aici!