Societatea de Transport Metropolitan Timişoara, la care au aderat până acum primăriile din comunele periurbane Ghiroda, Moşniţa Nouă şi Remetea Mare, începe să funcţioneze. Începând de luni va fi asigurat trasportul în comun cu autobuzele RATT de la Timişoara la Ghiroda, respectiv de la Timişoara la Moşniţa şi, bineînţeles, retur, urmând ca de la 1 iulie 2009 să fie asigurat transportul şi pentru locuitorii din Remetea. Tarifele aplicate pentru liniile metropolitane sunt destul de ridicate. Deşi reprezentanţii municipalităţii au spus că vor avea aceeaşi valoare cu cele practicate la liniile expres, preţurile sunt mai mari şi nu se acordă facilităţi, politica tarifară fiind stabilită de conducerea Societăţii de Transport Metropolitan. Pe de altă parte, şi RATT doreşte să majoreze toate tarifele practicate în Timişoara, o propunere în acest sens urmând să fie înaintată Consiliului Local. Dacă va fi aprobată, un bilet cu o călătorie va costa 1,6 lei în loc de 1,3 lei.
Autobuzele către Ghiroda vor pleca de la Punctele Cardinale din Timişoara, pe linia M 30 (cu staţii în oraş la Piaţa Badea Cârţan şi Piaţa Virgil Economu – Modern), iar cele către Moşniţa de la Banatim, linia M 22 (cu oprire în Piaţa Gheorghe Domăşneanu), respectiv din Piaţa Gh. Domăşneanu – linia M 22 barat. Un abonament pentru linia metropolitană, pe 30 de zile, va costa 66 de lei, cel pe 15 zile – 35 de lei, cel pe o săptămână – 19 lei, pe 5 zile – 14 lei, iar un bilet pentru linia metropolitană – 2 lei. Biletele şi abonamentele vor putea fi cumpărate de la centrele RATT, pentru început din Timişoara, dar ulterior vor fi găsite şi în comune. Atenţie, abonamentele generale urbane şi cele expres nu sunt valabile pe aceste linii.
La prima cursă către Ghiroda, printre călători s-au numărat primarul Timişoarei, Gheorghe Ciuhandu, viceprimarii Adrian Orza şi Sorin Grindeanu, oficialii primăriei din localitatea Ghiroda şi reprezentanţi ai RATT.
Citiți principiile noastre de moderare aici!