Licitație, demararea lucrărilor și tunel pe lotul 2 măcar pe unul dintre sensuri – acestea sunt visele lui Lucian Șova, ministrul cu zilele numărate pe post de șef al Transporturilor. După ce a anunțat deja demararea în curând a licitației pentru porțiunea cu tuneluri, el este și mai îndrăzneț și vorbește despre circulație continuă pe autostradă, de la Nădlac la Sibiu, în doar doi ani. Aceasta deși este necesară construcția unor tuneluri de lungime considerabilă, iar licitația nu a fost nici măcar pornită.
„Va fi foarte greu de dat un răspuns despre când vom circula de la Nădlac la Sibiu. Este porțiunea cu tunelele. Compania mi-a dat asigurări că a pregătit toată documentația, să relanseze licitația pentru construcția de tunele. Trebuie să recunosc că a existat un delay de vreo șase luni, din păcate, în discuțiile pe care le-am avut și în evaluări cu unul dintre cei mai importanți reprezentanți, consilieri la Guvern, apropo de identificarea unei soluții de a schimba acordul de mediu. După șase luni, nu mai stau ca să-mi pice din cer vreo schimbare de soluție la acordul de mediu. Contractele vor fi repede făcute, pentru că unul este răcit și îl dezgheață Compania în decembrie – începutul lui ianuarie și va începe construcția unuia din tunele. Îmi propun, sper să își propună și succesorii, să construim măcar un tunel. Măcar aceste străpungeri, 10-12 kilometri, pe acel segment, într-un interval de doi ani, să putem deschide traficul măcar în regim de circulație dublu sens și apoi să se construiască cel de-al doilea. Sunt lucruri pe care le-am discutat și astăzi cu directorul CNAIR”, a declarat Lucian Șova, la Antena 3.
Conform proiectului, este stabilită construcția a câte un tunel pe sens pentru fiecare parte a autostrăzii în acea zonă. Dar, până ca visul să devină realitate, Șova a insistat că a discutat cu cei de la Direcția Regională de Drumuri Timișoara ca să asigure calitatea carosabilului pentru drumul național ce ține și în prezent loc de autostradă, drum național pe care l-a numit… bypass. Desigur, nici nu poate fi vorba de vreun „bypass” de o centură de ocolire, ci de un banal drum, și acesta în stare destul de proastă din cauza traficului imens.
”Am atras atenția Regionalei Timiș, au pus la punct și se vor strădui să mențină într-o stare cât se poate de bună, de circulație drumul național, astfel încât acel bypass, care va fi de 15 kilometri, să poată fi traversat mai repede, deși, din păcate, tirurile nu pot merge cu 80 de kilometri pe-acolo, chiar dacă nu-i localitate”, a mai insistat Șova.
Citiți principiile noastre de moderare aici!