Deschis cu Simfonia lui J.Serebrier, ineditul program conceput și dirijat de Doru Roman, care a și cântat alături de discipolii săi, a cuprins compoziții contemporane de o mare complexitate și adesea dificile tehnic, pe care tinerii muzicieni timișoreni le-au interpretat cu un aplomb și o siguranță impresionante.
La eveniment a fost prezent compozitorul Valentin Timaru, autorul a două superbe lucrări cuprinse în program: Intermediu pentru percuție și Colind- in memoriam Sigismund Toduța pentru cvartet de coarde și percuție, ambele având un sensibil filon etno, exploatat cu ingeniozitate.
”Sunt lucrări scrise în urmă cu 26-28 de ani. Prima dintre ele, Intermediu este varianta mea de a Miorița”, a explicat autorul. Un adevărat arsenal de percuție a fost antrenat pentru prima audiție în România a lucrării Swabath de Eun Hye Park, unde sonoritățile tobelor coreene au indus o atmosferă exotică serii. Concertul pentru vibrafon de Ney Rosauro, transcripție pentru ansamblu de percuție, a fost o adevărată bijuterie, iar finalul serii a fost un autentic spectacol: costumați, chiar și în travestiţi, percutissimii au interpretat, doar din șoapte, respirații și percuții , Visul unei nopți de vară, de William Shakespeare, ”rescris” de Ion Bogdan Ștefănescu, în Pianissimo Summer Dream. Dacă Mozart, Beethoven sau Brahms poți asculta mai mereu, în concerte cântate mai bine sau mai modest, evenimentele precum recitalul Percutissimo sunt aproape unice, aproape irepetabile, și fascinante, chiar dacă apetitul pentru muzica contemporană este încă vag în arealul românesc.
Citiți principiile noastre de moderare aici!