„Din cele 18 poduri, pasarele şi pasaje care ţin de municipiu doar patru sunt încă în garanţie de funcţionare, iar din cele 14 rămase cinci au o expertiză de consolidare efectuată. Celelalte nouă sunt ieşite din garanţie şi pot constitui un adevărat pericol public, între acestea şi podul de la Gara de Nord înspre oraş, unde există două linii de tramvai şi o semaforizare pe ambele părţi ale podului peste care trec tramvaie, producând vibraţii. Cele cinci care au expertiză, în momentul în care vor intra în reparaţii expertizele trebuiesc aduse la zi pentru că cele mai noi sunt de 3-4 ani”, a dezvăluit, vineri, viceprimarul Timişoarei Traian Stoia.
Deşi situaţia pare a fi una gravă, nu aşa au considerat-o autorităţile locale, având în vedere că în bugetul pe anul 2013 nu au fost prevăzuţi bani pentru astfel de lucrări de consolidare la poduri. Viceprimarul spune însă că situaţia va fi rezolvată la viitoarea rectificare de buget. Nu se ştie încă exact ce poduri, pasarele sau pasaje vor avea prioritate ori pentru care se vor găsi fonduri şi de unde. Stoia a dat ca exemplu faptul că s-au majorat semnificativ chiriile pentru spaţiile cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, ceea ce va aduce venituri suplimentare la buget.
„Pentru aceste lucruri nu există prevederi bugetare, o să trebuiască la prima rectificare să ne ocupăm şi de acest aspect. Părerea mea este că în cazul celor care au expertiză acestea trebuie aduse la zi şi consolidate. Mai şi 250 de străzi care nu sunt intabulate şi preluate în patrimoniul primăriei şi pentru care ne trebuie o mare sumă de bani pentru a angaja experţi ANEVAR. Noi avem 250 de străzi, dacă socotiţi 300 de metri o stradă şi dacă luaţi preţurile cu care lucrează experţii ANEVAR o să vedeţi că vorbim despre câteva milioane de euro”, a mai declarat Stoia.
Şi primarul Nicolae Robu a afirmat, vineri, că vor fi alocaţi bani pentru consolidarea podurilor la următoarea rectificare. „Facem o rectificare de buget şi vom aloca bani. Nu ne putem juca cu viaţa oamenilor”, a declarat Robu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!