„Suntem în faza în care se lucrează pe draftul de contract la patru parcări cu o firmă româno-austriacă din Braşov, Kronvest, şi cu firma Mandlbauer din Austria pentru o parcare între magazinul Bega şi ceasul floral. Suntem în faza de atribuire (…). Investiţiile nu privesc primăria, sunt undeva în jurul a 15-20 de milione de euro pentru o parcare. Ei vor primi dreptul de exploatare, noi le-am propus pe 25 de ani, după ce ei au pornit de la 99, apoi 49, ei spun acum 29, undeva în zona asta trebuie să ne înţelegem”, a afirmat consilierul local Traian Stoia.
Alesul spune că în total ar fi vorba de 2.500 de locuri de parcare, în diferite locaţii din zona centrală, cum ar fi zona Punctelor Cardinale sau Parcul Botanic.
Stoia susţine că nu s-au discutat însă detalii cum ar fi cât ar urma să coste o oră de staţionare într-una din viitoarele parcări subterane. Cert este că investitorii ar urma să încaseze toţi banii din exploatarea parcărilor.
„N-am intrat în asemenea detalii, dar vreau să vă spun că economia de piaţă îi va obliga să facă un preţ competitiv, să iasă şi în profit, dar să nici nu sară calul că nu vine nimeni şi se mută în altă parte. Primăria nu ar lua nimic din încasări timp de 25 de ani. Omul vine, face investiţia, după care parcarea intră în proprietatea primăriei, la 25 de ani de exploatare. Vreau să vă spun că, după 12 ani, rata profitului se ridică undeva în jurul lui 75-80 la sută, deci oamenii îşi scot banii”, a adăugat consilierul, care crede că în primăvară ar putea deja să înceapă lucrările.
„Sunt hotărâţi. Contractul în mod normal se va termina în cel mult două luni, avem draftul, ne-am înţeles cu investitorul de la Braşov, o să treacă prin consiliu, cu celălalt urmează să mai discutăm. Cei de la Braşov încep patru parcări odată şi le termină în 18 luni. Noi nu suntem în situaţia de a pune condiţii. Noi, în mod normal, trebuie să le punem covor roşu, majorete şi tot tacâmul…”, a mai afirmat consilierul. Acesta nu a ascuns faptul că la parcarea care ar urma să fie realizată în zona ceasului floral, cu două nivele în subteran, ar urma să fie prinse în proiect „şi ceva spaţii comerciale, pentru ca firma să-şi scoată mai uşor investiţia”.
Discuţii cu diverşi investitori au mai existat, dar autorităţile locale nu au fost de acord cu condiţiile puse de aceştia. Rămâne de văzut cum vor evolua negocierile şi dacă realizarea parcărilor subterane se va concretiza de această dată.
O firma vrea sa faca parcari subterane in Piata Victoriei si Piata Unirii
Esec total la licitatia pentru constructia de parcari subterane in Timisoara
Citiți principiile noastre de moderare aici!