Potrivit primarului Nicolae Robu, în sfârșit a fost încheiată licitația pentru salubritatea stradală. Procedura a fost câștigată de firma Brantner Servicii Ecologice din Cluj-Napoca, care a avut o ofertă de 72,78 milioane de lei fără TVA. Vorbim despre un contract total de 86,61 milioane de lei cu tot cu TVA, adică 18,2 milioane de euro, pe care Brantner Servicii Ecologice îi va primi timp de patru ani.
„Am încheiat cu succes de data aceasta licitația pentru salubrizare stradală. A câștigat firma Brantner Servicii Ecologice SRL cu sediul în Cluj-Napoca. Valoarea contractului este de 72.783.988 lei fără TVA, contractul este unul cadru pe patru ani. Referințele sunt că este o firmă serioasă. Sper să nu mai fie probleme ca cele cu care ne-am confruntat, fiind într-un gol de contract cu un operator specializat. În Cluj ei au contractul de salubritate pentru jumătate de Cluj”, a anunțat primarul Timișoarei.
Vă reamintim, străzile Timișoarei n-au mai fost măturate de la sfârșitul toamnei 2018, odată cu expirarea contractului dintre Primăria Timișoara și Retim. Municipalitatea a semnat două contracte de forță majoră cu Horticultura, de 34.000 de euro fiecare, societatea ocupându-se mai mult de golirea coșurilor de gunoi și de măturatul în jurul lor. Primarul susține că este mulțumit de cum au lucrat muncitorii de la Spații verzi.
„Categoric și-a meritat banii. Horticultura a făcut treabă foarte bună, dar trebuie să înțelegem, a fost o situație de forță majoră. Și Horticultura, și SDM, pe partea de deszăpezire, și-au făcut datoria”, a conchis Robu.
Noul contract va fi semnat săptămâna viitoare, anunță edilul-șef, iar muncitorii de la Cluj vor intra imediat pe străzi.
UPDATE. Toate străzile în contract, GPS pe mașini, aspiratoare în Cetate și utilaje Euro 6. PMT a cerut mături de nuiele sau de plastic
Firma Brantner a fost înființată în Austria, în anul 1936, de familia Brantner. Are 2.500 de angajați în toată lumea. A ajuns la a treia generație și are sedii în Austria (sediul central), Germania, România, Serbia, Slovacia, Cehia și Turcia. În România a venit în 2004 și a deschis puncte de lucru în Cluj-Napoca, Sibiu, Dej, Reșița, Drobeta Turnu-Severin și Piatra Neamț.
Firma din Cluj ar fi venit mai mult decât pregătită la licitația primăriei. Nu a scăzut foarte mult oferta față de valoarea estimată a contractului, care era de 86,62 milioane de lei cu TVA. Durata unui contract subsecvent este de 12 luni sau poate fi încheiat ori de câte ori va fi nevoie, în funcție de necesități și fonduri, iar acordul-cadru nu poate fi reînnoit.
Condițiile din caietul de sarcini erau următoarele: cel puțin 15 utilaje (opt automăturătoare și șapte autocisterne), 1.227 străzi incluse în contract (n.r. toate, conform nomenclatorului stradal), servicii de măturat mecanizat, spălat mecanizat și stropit carosabil, GPS pe fiecare utilaj și patru aspiratoare pe zona Cetate.
Reprezentanții primăriei au cerut în caietul de sarcini utilaje Euro 6, dar au spus că acceptă inclusiv Euro 3, însă reprezentanții firmei au venit în ofertă direct cu utilaje Euro 6, ne-au divulgat oficialii PMT.
Conform caietului de sarcini, prestația constă în efectuarea următoarelor operațiuni: măturatul propriu-zis al străzilor, trotuarelor, aleilor, parcărilor publice, stațiile mijloacelor de transport în comun, pasaje, subpasaje, poduri, pasarele, zone pietonale, piste de biciclete de către personalul angajat al operatorului prin folosirea de mături de nuiele sau de plastic, perii, aspiratoare stradale purtate etc.
„În urma acestor activități carosabilul, rigola carosabilului și suprafața trotuarelor trebuie să rămână curate, fără praf, nisip sau alte deșeuri; precolectarea deșeurilor stradale – hârtii, pungii, cutii, sticle din plastic, obiecte de dimensiuni mici și medii aruncate/abandonate pe stradă/trotuar, resturi vegetale, deșeurile rezultate din măturatul propriu-zis, în saci de plastic sau în europubele, containere; golirea coșurilor stradale în saci de plastic sau europubele; spălarea, igienizarea coșurilor – recipienților stradali și a eurocontainerelor atunci când este necesar, dar cel puțin o dată pe lună; încărcarea deșeurilor stradale în mijloace de transport adecvate eurocontainere și colectarea sacilor în autogunoiere și autocamionete și transportul acestora la Stația de sortare deșeuri din Timișoara (tarif = 131 lei/tonă + TVA) sau după caz la depozitul de la Ghizela (tarif = 56 lei/tonă + TVA) (n.r. tarife stabilite în cadrul ADID Timiș – Sistemul Integrat de Management al Deșeurilor Timiș”, se arată în documentație.
Rigolele vor fi curățate prin răzuire, cu razul sau lopata – îndepărtare manuală a noroiului, nisipului, prafului, pământului pe o porțiune de 0,75 m de la bordură spre axul median al străzii. Operațiunea se va face ori de câte ori s-au strâns cantități mari de praf, noroi, nisip la bordura carosabilului, exceptând sezonul rece când carosabilul este acoperit cu zăpadă sau gheață.
„Noroiul, nisipul, pământul sau praful rezultat din răzuire” se vor strânge în grămezi ce vor fi încărcate apoi în europubele și apoi în camionetele care urmează să transporte deșeurile, în aceeași zi la depozitul de deșeuri autorizat. Totodată, va trebui curățată vegetația crescută spontan din trotuare și la limita lor (inclusiv la bordură trame stradale).
În ceea ce privește măturatul mecanizat al carosabilului și trotuarelor, activitatea se va face doar noaptea, cu ajutorul unor utilaje specializate pentru măturat carosabil, respectiv măturat trotuare, prevăzute cu dispozitive adaptate pe autovehicule – autoperii colectoare echipate cu perii cilindrice și circulare, sistem de umectare și aspirare.
„Automăturătorile vor fi dotate cu sistem GPS, pentru urmărirea îndeplinirii programului zilnic de către autoritatea contractantă. Compartimentul de specialitate va avea posibilitatea de vizualizare a traseului parcurs de fiecare utilaj în timp real, precum și istoricul traseelor parcurse pe toată durata contractului”, mai scrie în caietul de sarcini.
Mai precis, toate utilajele folosite pentru curățarea străzilor Timișoarei vor trebui dotate cu sistem GPS și pot fi minimum Euro 3, adică apărute la începutul anilor 2000.
Reprezentanții primăriei vor în continuare ca străzile orașului să fie spălate doar vara, pe timp de zi, începând din 1 aprilie și până în 1 octombrie. Este interzis a se efectua stropitul carosabilului în intervalul orar 13-17 dacă indicele de confort termic depășește pragul valoric de 75 de unități, precum și în perioada în care este posibilă formarea poleiului.
Cât despre zona Cetate, acolo se va lucra în trei schimburi, au cerut specialiștii PMT. Deșeurile adunate din centru se vor duce în aceeași zi la stația de sortare, iar muncitorii vor trebui să aibă minimum patru aspiratoare pentru a aduna frunze, mucuri de țigări, pene și altele.
„Operatorul se va dota cu minimum patru aspiratoare cu colector, care vor efectua operațiunea de aspirat deșeuri ușoare (frunze, hârtii, mucuri de țigări, pene etc.)”, se arată în caiet.
În tot orașul există un număr de 2.300 de coșuri stradale, iar firma care înlocuiește Retim va trebui să transmită până la data de 25 a fiecărei luni un Program de înlocuire a coșurilor stradale degradate din aria de activitate, care va fi aprobat de către autoritatea contractantă prin compartimentul de specialitate.
În cazul în care nu este respectat contractul, viitorul operator va fi sancționat conform Regulamentului Serviciului de Salubrizare a Municipiului Timișoara aprobat prin HCL 454/2007 și conform HCL 371/2007 modificată și completată privind constatarea și sancționarea contravențiilor pe teritoriul municipiului. Sunt prevăzute în contract penalități lunare pentru suprafețele nesalubrizate: pentru neefectuarea a peste 10% din suprafața delegată se penalizează cu 5% din valoarea decontului lunar la prestației.
Neefectuarea succesivă a salubrizării stradale pe o perioadă de 3 luni a mai mult de 10% din suprafața delegată dă dreptul autorității contractante de a notifica operatorul că renunță la prestarea acestui serviciu, fără a mai fi necesară altă formalitate. De asemenea, aplicarea a trei penalități succesive duce la rezilierea unilaterală a contractului de delegare.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2183151″]
[related-post post_id=”2141797″]
[related-post post_id=”2139325″]
[related-post post_id=”2138429″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!