Se vorbește încă din 2012 despre construirea Pasajului Solventul, în zonă urmând să fie ridicat și un pod peste Bega. Șantierul ar trebui să dureze doi ani, dar primarul Nicolae Robu vrea să-l finalizeze până la sfârșitul lui 2020.
Pasajul Solventul va asigura legătura între Calea Bogdăneștilor și strada Gării, pe sub zece linii de cale ferată.
„Se va face o prelungire a străzii Calea Bogdăneștilor, pe sub liniile de cale ferată, până la intersecția cu strada Gării. Va fi cel mai larg pasaj pe care îl vom avea, va avea câte două benzi pe sens, plus benzi distincte pentru liniile de tramvai, vor exista trotuare și piste de biciclete pentru ambele sensuri. Putem înțelege că lărgimea acestui pasaj va fi foarte mare. Se vor duce așadar prin pasaj șinele de cale ferată și se va face, într-o etapă ulterioară, o prelungire a liniilor de cale ferată până în fața Gării de Nord, unde se va face joncțiunea cu liniile de tramvai. În proiect este inclus numai până pe strada Gării, din câte știu eu. Amenajarea străzii Gării nu este prinsă în proiect, este un giratoriu acolo”, explica la un moment dat edilul-șef.
Această subtraversare este imperios necesară, întrucât legătura între cartierul Ronaț, respectiv Blașcovici cu cartierul Iosefin este actualmente posibilă doar prin Pasajul Jiul. Scopul proiectului este de a îmbunătăți condițiile de circulație în municipiu prin amenajarea pasajului, a străzilor, a trotuarelor, amenajare piste de biciclete și zone verzi, acolo unde situația din teren permite, explică reprezentanții primăriei.
Separat de acest proiect, PMT vrea să construiască un pod peste Bega, tot în zona Solventul, care va schimba radical circulația în Timișoara. Șoferii care vor dori să traverseze orașul dinspre Calea Șagului sau Dâmbovița spre zona de nord sau invers nu vor mai trebui să intre în centru.
Mai mult, oficialii PMT vor să transforme și Calea Bogdăneștilor în bulevard, în baza unui proiect cu fonduri europene. Șoseaua ar urma să aibă câte două benzi pe sens, iar liniile de tramvai vor fi pe mijloc, înierbate.
Revenind la Solventul, studiul de fezabilitate pentru Pasajul inferior Solventul a fost întocmit de firma Pod-Proiect din Iași, conform unui contract iscălit încă din 2013. Valoarea totală a investiției a fost aprobată la 124,27 milioane de lei cu TVA, respectiv 27,8 milioane de euro, însă devizul general a fost actualizat recent de consilierii locali și ajunge acum la 132,2 milioane lei, respectiv 27,9 milioane de euro, din care construcții și montaj 114,5 milioane de lei, respectiv 24,2 milioane de euro. A crescut în urma modificărilor făcute de guvern privind salariul muncitorilor din construcții.
Potrivit devizului, vor fi modernizați 726 m de străzi, pasajul va avea o lungime de 87,09 m, calea dublă de tramvai se va întinde pe 424 m, va fi amenajat și un sens giratoriu, pistele de biciclete vor avea o lungime de 1.355 m, iar trotuarele una de 1.877 m. Vor fi amenajați și 5.534 mp de spații verzi.
Reprezentanții primăriei încă așteaptă avizul de la Agenția de Mediu, pe care l-au cerut acum mai bine de un an. Cu avizul de mediu se obține autorizația de construcție, necesară pentru pornirea licitației pentru execuție, iar oficialii PMT spun că cei de la mediu îi țin pe loc cu cel mai important obiectiv al Timișoarei din această perioadă.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/pasajul-solventul-largirea-bd-sudului-si-podul-jiul-impotmolite-in-avizul-de-mediu-robu-e-o-atitudine-de-boicot/2357128
http://www.tion.ro/pasajul-solventul-in-ritm-de-melc-spre-executie-ultima-performanta-a-pmt/2337730
Trimite articolul
XPasajul Solventul fara pod peste Bega sa faca legatura cu Zona Dimbovita e doar un inceput….!!
Untold stories: !ue CFR.org !
Ba administratia vietii, voi de fonduri europene nu ati auzit? parca era primaria plina de specialisti…
Si pasajul o sa fie poleit cu aur?
Din 2013 tot vorbim, la fel ca la Spitalul de Copii. Pasajul va costa cat 700 de catarge de tip Nasleu sau 7 fantani cantatoare de tip Robu. Va fi cu balustrade sau tot asa, ca la podurile din Iosefin? Un semafor ascuns chiar sub pasaj, ceva? Vreo trecere de pietoni prost luminata? Borduri de 25cm, abrupte? Piste de biciclete “late” cat sa intri cu trotineta cu umerii intorsi la 90 de grade?
In mintea domnului prof. dr. ing. s.l. etc. s.a.m.d. nu prea e clara diferenta dintre liniile de tramvai si cele de cale ferata, le lungeste, le suceste, si le uneste chiar la Gara de Nord.
Mai aflam ca “santierul ar trebui să dureze doi ani, dar primarul Nicolae Robu vrea să-l finalizeze până la sfârșitul lui 2020”. Pe facebook e simplu, daca vrea EL se face mai repede, va taia panglica chiar a doua zi dupa ce sunt gata cele 5 parcari supraetajate promise.
In fine, “ura, si la gara”!
Glumet omul: Primarul Robu vrea sa-l finalizeze pana la finele anului 2020… Ha, ha, ha….
Pai pana la finele lu 2020 precis , nici macar o groapa nu va face. Poate panou cu poza lui si a pasajului va pune. Atata!
Daca la largirea unui pod peste Bega i-a trebuit doi ani, pai sa faca un pasaj ca asta, ii trebuie 20 de ani, cel putin!
Sa nu mai fumeze ce nu trebuie. Amintuiti-i omului ca suntem la finele lu 2019, deci pana in 2020 mai este un an si el nu are nimica inceput!
De promis nu-l doare gura, il duce mintea….
Nu ii vine sa cred vad in pozele cu proiectul exact acceasi stalpi de sustinere intre benzi ca si in pasajul din Paris in care o murit Printesa DIANA… oare Proectantii chiar nu invata nimic din greselile altora… va trebui sa moara si in acest pasaj oameni nevinovati cum s-a intamplat anii trecuti pe calea Lugojului cand au montat paraeti intermitenti intre benzi de care se loveau masinile..
CER URGENT firmei proiectante sa refaca proiectul !!! daca chiar e nevoie de stalpi de sustinere intre benzi atunci acestia sa fie tip parapeti – zid continuu pt a evita un acrosaj frontal mortal in pasaj !!
De ce din bugetul local? De ce nu se incearca pe fonduri europene?
da,probabil 2030!
…”Reprezentanții primăriei încă așteaptă avizul de la Agenția de Mediu, pe care l-au cerut acum mai bine de un an. Cu avizul de mediu se obține autorizația de construcție, necesară pentru pornirea licitației pentru execuție, “….
Deci de un an asteptam avizul de mediu.
Daca vine ala maine, (da Doamne o minune!!!!), deci daca vine avizul abia atunci incepe obtinerea avizului de constructie, nu? Care dureaza si el, cateva luni bune, nu!
Si abia dupa aia vine licitatia pentru cine sa il faca. Cu licitatie, stabilirea constructorului, cu contestatie, cu anulare, cu judecata, cu licitatia din nou, cu….cu….cu…
Dupa aia vine constructorul si incepe lucrul si afla cateva cioburi de la Harap Alb, si vin arheologii si dai si sapa si sapa si dai, si asa trece luna, anul, etc, Si abia dupa aia se incepe practic constructia si aflam ca nu costa 28 ci 58 milioane.
Si apare Robu cu pantalonii suflecati si ne spune ca muncitorii sunt acuma la strans fanul si pasajul se va face in ??????
Un articol despre nimic. Nici o informatie noua. Nici un motiv de a scrie despre subiect. Nu inteleg sensul acestui “update” Se plateste la hectar?
Fonduri europene? A, am uitat ca acolo nu se poate fura, măgari europeni ăștia, vor să știe ce facem cu banii lor
Cred ca pot sa ma gandesc la 1000 de lucruri mai necesare pentru Timisoara decat un pasaj in zona lu naiba uitata de lume. Mai ales cand vine 2021 si centrul arata ca dracu
Anul trecut costa cu 7 milioane euro mai putin…de ce scumpirea ?
“Pasajul Inferior Solventul, care sa asigure o noua legatura intre sudul si nordul orasului, pe sub cele 9 linii de cale ferata, 100 de milioane de lei, adica aproximativ 21 de milioane de euro.”
stai linistit robule ca nu mai prinzi un mandat, singurul lucru care poti sa il faci robule e sa iti pregatesti dosarul in aparare pt DNA
Cât fură Lae din banii ăștia?
Pasajul este o prioritate pt. oras cu următoarele observatii:
-Robi si echipa lui nu sunt in stare sa-l faca nici in 5 ani. In plus vor si lui bugetul local
-viitorul primar va trebui să acceseze fonduri europene si firme nonpartinice (eventual straine)
Hai sa gandim putin…pasajul Iulius Mall a fost executat in 15 luni, proiect simplist executat de firme competente…15 luni! Pentru comparatie, pasajl Jiul a fost largit in 16 luni!
Iulius: tunel auto +200m cu doua benzi pe sens – 15 luni!
Primaria TM largit 2 metri Pasajul Jiul – 16 luni !
Deci despre ce discutam aici? Daca totul merge “bine” in 2027-2028 vom avea pasajul Solventul care se tot “face” de cel putin 7 ani.
Robu trebuie evaluat psihiatric pentru ca s-a tampit…omul s-a dus pe pla cu mintea…nu spun asta din rautate, dar pur si simplu individul s-a tampit complet…adica in mod clar e cretin cand debiteaza ca se face un asemenea proiect in 12 luni cand un cct de parc a fost inchis doi ani pentru plantarea a 3 tufe, pavarea unei alei, 5 banci noi si 6 craci taiate.
Si-atunci de ce Podul de la F-ca de Tigari costa 10 milioane doar reabilitat? Cam cat e peschesu ?
Care linii de tramvai la solventul? Ca la mall in sagului?
Lumeee! A inceput campania pentru locale..calm si rational pls:)
Cei de la agentia de mediu sunt niste frecatori inutili de menta
Si pentru faptul ca tin blocat un oras punand bete in roate proiectului Solventul merita puscarie
Oare de ce pasaj subteran pe terenul mlastinos al Timisoarei?
De ce nu se poate face un pod desupra cu mult mai putine cheltuieli si probleme care vor apare in cursul constructiei? Si chiar in acel loc nu exista nici un impediment sa se construiasca un pod – e loc berechet si pentru piloni.
Pacat ca nu pot posta linkuri, insa vedeti si voi peste tot pe unde umblati in vestul Europei ca predomina podurile in raport cu pasajele.
Cautati si voi “Hochmoselbrücke”
Lungimea 1702,4 m
Latimea 29,0 m
Piloni 10
Distanta maxima intre piloni 209,5 m
Inaltimea 158 m
Pretul ca. 175 Millioane Euro
Durata constructiei 9 ani
Da prosti mai sunt astia din vest… de chinezi sa nu mai vorbim…
cam cat 10-12 banci si cateva cosuri de gunoi puse prin centru, evaluate pentru primarie